همشهری آنلاین: نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان، پرویز مشرف را به پیروی کورکورانه از سیاست‌های آمریکا در این کشور متهم کرد.

به گزارش سی ان ان، این سیاستمدار مخالف دولت پاکستان همچنین پرویز مشرف را به صدور فرمان انجام عملیات ضد تروریستی که باعث جاری شدن حمام خون در این کشور شده است، متهم کرد.

نواز شریف که در یک گردهمایی در جریان مبارزات انتخاباتی پاکستان شرکت کرده بود، در جمع 3 هزار نفر از طرفداران خود در سخنان شدید‌اللحنی گفت: مشرف پاکستان را نابود کرد. او کورکورانه از دستورات آمریکا پیروی می‌کند.

نواز شریف در ادامه مجددا خواستار کناره گیری مشرف از قدرت و روی کار آمدن یک دولت وحدت ملی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی 18 فوریه 2008 در پاکستان شد.[مشرف و بحث کناره‌گیری از قدرت]

احزاب مخالف دولت در پاکستان ادعا دارند که دولت کنونی با تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور زمینه را برای پیروزی حزب طرفدار مشرف مهیا خواهد کرد، اتهامی که مشرف آن را رد کرده است.

این سخنان از سوی نواز شریف در حالی بیان می‌شوند که در درگیری‌های اخیر میان نظامیان ارتش پاکستان و شبه نظامیان در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان 30 نفر کشته شده‌اند و در حادثه‌‌ای جداگانه و همزمان با سفر مشرف به شهر کراچی نیز انفجار بمب کار گذاشته شده در موتور سیکلتی در این شهر دست کم نه کشته و 52 مجروح برجای گذاشته است.

این سخنرانی نواز شریف بزرگترین سخنرانی انتخاباتی پس از حادثه ترور بی نظیر بوتو رهبر حزب مردم پاکستان در 27 سپتامبر 2007 محسوب می‌شود.[بی‌نظیر بوتو کشته شد]

در واقع این یکی از شدیدترین حملات لفظی نواز شریف به مشرف است که از زمان حملات 11 سپتامبر به یکی از متحدان آمریکا در جنگ علیه تروریسم بدل شده است.[انتقاد شدید نواز شریف از اوضاع پاکستان]

کد خبر 41812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز