سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: علت اصلی مرگ هزاران قطعه ماهی در رودخانه زرینه‌رود در دست بررسی است.

هزاران ماهی‌ زرینه‌رود مردند

به گزارش ايسنا، امید یوسفی گفت‌: در پی گزارش‌های مردمی، اکیپ بازرسی و آزمایشگاه این اداره کل پس از اطلاع از تلف شدن هزاران قطعه ماهی و آبزی در رودخانه زرینه‌رود میاندوآب برای بررسی فنی این موضوع عازم محل شدند که پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی، اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر ساله شاهد اتلاف تعدادی از ماهیان در رودخانه زرینه‌رود هستیم که این امر علت‌های مختلفی دارد.

یوسفی با بیان این که در سال‌های گذشته به دلیل کاهش میزان آب و پایین آمدن دبی رودخانه به دلیل بستن دریچه سدنوروزلو، بستر رودخانه به دلیل انباشت پساب‌ها سمی شده، اکسیژن آب کم شده و در نتیجه موجب اتلاف ماهیان می‌شد، گفت: در برخی سال‌ها نیز علت مرگ و میر مربوط به پساب کارخانه قند بود ولی علت وقوع حادثه امسال توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی ادامه داد: ورود پساب کارخانجات در تمام دنیا وجود دارد که در ایران و استان ما نیز به بدلیل تکمیل نشدن زیرساخت‌های فاضلاب به یک معضل بزرگ تبدیل شده که سالانه جان بسیاری از آبزیان را می‌گیرد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان این که رودخانه زرینه‌رود با ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه استان است که ۸۰ درصد ان در میاندوآب واقع شده است، افزود: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و کاهش دبی آب، تقاضا دارم مردم منطقه در حفاظت از رودخانه نهایت تلاش خود را به کار بگیرند و از تخلیه فاضلاب و ریختن زباله و نخاله در آن خودداری کنند.

کد خبر 418044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha