سید محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم را ناشی از برداشت‌های سیاسی قلمداد و آن را مغایر با مفاهیم متعالی و معنوی ادیان الهی توصیف و آن را تقبیح کرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اظهارات با مسوولیت و جایگاه رهبریت یکی از ادیان الهی منافات دارد و ترویج باورهای غلط و نادرست از ریشه‌ مشترک دین و ایمان برخاسته از فطرت الهی انسانی خطای بزرگی محسوب می‌شود.

سید محمدعلی حسینی اضافه کرد: نگرانی امروز همه‌ مومنان در ادیان مختلف الهی تبلیغ جهت‌دار و مغرضانه از ادیان است و متاسفانه در این میانه تحریف چهره‌ی اسلام و مسلمانان بیش از هر زمان دیگری هدف قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، طرح یک چنین نگرش‌هایی را در شرایط فعلی مشکوک و مطابق با اهداف ستیزه‌جویان جهانی و تقابل ادیان و در خدمت اهداف و اغراض سیاسی قلمداد کرد.

سید محمدعلی حسینی با تاکید بر ضرورت حفظ احترام و حرمت به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ادیان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از مشتعل کردن احساسات مذهبی مسلمانان با تسریع در بازنگری و تصحیح اظهارات مطروحه زمینه‌های رفع کدورت در فضای صلح و همبستگی ادیان الهی را تقویت سازد.

کد خبر 4180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز