دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

رب گوجه‌فرنگی خانگی کاملا متفاوت و خوشمزه‌تر از آن چیزی است که به صورت حاضر و آماده از سوپر مارکت محل زندگی خود خریداری می‌کنید.

رب گوجه فرنگی - سس

به گزارش همشهری آنلاین، رب گوجه‌فرنگی خانگی کاملا متفاوت و خوشمزه‌تر از آن چیزی است که حاضر و آماده از سوپر مارکت محل زندگی خود خریداری می‌کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه رب خانگی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه رب گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی: ۱۰۰ کیلوگرم
روغن: یک کیلوگرم
نمک:یک بسته ۴۰۰ گرمی
توری سیمی با خانه‌های خیلی ریز

طرز تهیه رب گوجه‌فرنگی در خانه

روش تهیه رب گوجه‌فرنگی

۱- گوجه فرنگی‌ها را نصف کنید و یا اگر بزرگ هستند آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم نمایید. سپس، با دست تکه‌های خرد شده گوجه‌ها را له کنید.سپس آنها را به درون یک قابلمه بزرگ ریخته و روی اجاق بگذارید تا جوش بیاد و پوست‌شان به راحتی جدا شود. سپس آن را درون توری سیمی بریزید تا صاف شود.

۲- اکنون دوباره آب گوجه‌فرنگی را روی حرارت گذاشته و آنقدر بگذارید تا آب آن تمام شده و رب غلیظ شود. دراین زمان معمولا، تکه‌هایی از رب به هوا می‌پرد. غلظت رب باید نه آنقدر شل باشد که زود کپک بزند و نه آنقدر سفت که طعم سوختگی بگیرد.

۳- در مرحله آخر روغن را بریزید و بگذارید چند تفت بخورد. نمک را هم می‌توانید در این مرحله اضافه کنید. وجود نمک از کپک زدن رب جلوگیری می‌کند و روغن هم باعث می‌شود، اگر رب در فریزر نگهداری شود، یخ نزند.در نهایت، رب به دست آمده را سرد کرده و در شیشه بریزید و روی آن را با روغن زیتون بپوشانید.

► در لینک زیر می‌توانید با شیوه‌ای دیگر رب گوجه‌فرنگی را در خانه به راحتی درست کنید:

منبع: parsnaz

کد خبر 417518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha