همشهری آنلاین: نیل پرویس و رابرت وید برای هفتمین بار به یک پروژه جیمز باندی می‌پیوندند تا «باند ۲۵» را از خطر نابودی پس از جدایی دنی بویل برهانند.

جیمز باند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، تهيه‌كنندگان بيست و پنجمين فيلم جيمز باندي در حالي در تدارك بازگرداندن پروژه به ريل توليد هستند كه جدايي كارگردان در آخرين لحظه شرايط را بسيار سخت كرده است. بويل كه فيلمنامه را با همكار هميشگي خود جان هاج نوشته بود، كنار كشيده و حالا نوبت پرويس و ويد است تا فيلمنامه‌اي تازه بنويسند و «باند 25» را براي رفتن مقابل دوربين آماده كنند.

اين دو نخستين بار سال 1999 با فيلم سينمايي «دنيا كافي نيست» وارد دنياي جيمز باند شدند و تا بيست و چهارمين فيلم با تهيه‌كنندگان مجموعه فيلم‌هاي مامور مخفي 007 همكاري كردند اما وقتي قرار شد بويل روي صندلي كارگرداني بنشيند، پاي هاج براي نوشتن فيلمنامه به ميان آمد. نكته جالب اينكه طرح فيلمنامه پرويس و ويد پيش از مطرح شدن نام بويل و هاج پذيرفته شده بود و حالا آنها بايد همان خط داستاني را به فيلمنامه كامل تبديل كنند.

به نظر مي‌رسد تعويق زمان اكران «باند 25» در سال 2019 نخستين برنامه تهيه‌كنندگان باشد و باربرا بروكولي و مايكل جي. ويلسن براي بدتر نشدن اوضاع دست ياري به سوي فيلمنامه‌نويسان قديمي باند دراز كرده‌اند. يكي از مهم‌ترين دلايل جدايي بويل (با سابقه كارگرداني دو مراسم افتتاحيه و اختتاميه بازي‌هاي المپيك 2012 لندن و ساختن فيلم تحسين‌شده و برنده اسكار «ميليونر زاغه‌نشين») انتخاب بازيگر اصلي نقش منفي بوده كه با وتوي تهيه‌كنندگان مواجه شده است.

هر چند از توماش كات به عنوان گزينه اصلي بويل نام برده مي‌شد اما اين گمانه‌زني با سخنان سعيد تغماوي منتفي شد. بازيگر فرانسوي فيلم‌هاي «بادباك‌بازي» و «زن شگفت‌انگيز» به روزنامه نشنال چاپ ابوظبي گفته بود: «من انتخاب بويل براي بازي در نقش منفي جيمز باندي بعدي بودم اما حالا كه او از پروژه كنار كشيده، سرنوشت من هم نامعلوم است.» نقش جيمز باند را طبق معمول سال‌هاي اخير دنيل كريگ بازي مي‌كند.

کد خبر 416599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha