همشهری آنلاین: آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تا سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت statista ، این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که از دنیای مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دور باشد و یا در یکی از آن‌ها حساب کاربری نداشته باشد.

تازه‌ترین آمارها و گزارش‌های بدست آمده توسط موسسه تحقیقاتی statista نشان می دهد که تعداد کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی عضویت داشته و به‌طور روزانه و فعالانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، از سال ۲۰۱۰ تاکنون شیب صعودی بسیار تندی را پشت سرگذاشته، به گونه‌ای که هر ساله میزان قابل توجهی از کاربران به عدد آن اضافه شده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند با توجه به روند رو به رشد تعداد کاربران، پیش‌بینی می‌شود در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی عدد کنونی ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون کاربر به عدد ۲ میلیارد و ۷۷ میلیون کاربر برسد و تا سال ۲۰۲۱ میلادی نیز از مرز ۳ میلیارد نفر عبور کند و به رکورد جدیدی دست یابد.

طبق این اعداد، می‌توان دریافت که منطقه آمریکای شمالی که شامل دو کشور کانادا و ایالات متحده می‌شود، میزبان بیش‌ترین تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است، به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۱ درصد از کل جمعیت کشور ایالات متحده آمریکا حداقل یک پروفایل و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اند. هم‌چنین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، کاربران آمریکایی ۲۱۵ دقیقه در هفته را به استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اند که این خود به وضوح نشان‌دهنده افزایش بی‌سابقه محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در میان مردم جهان بویژه آمریکاست.

بسیاری از تحلیلگران، استقبال بی‌نظیر و افزایش صعودی استفاده از شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی مرهون آمدن گوشی‌های هوشمند مجهز سیستم‌عامل پیشرفته و هم‌چنین پشتیبانی از اینترنت همراه و بی‌سیم وای فای پرسرعت است چراکه کاربران برای اتصال به اینترنت و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان خود، دیگر نیازی نیست رایانه خود را روشن کنند، بلکه تنها با لمس انگشت خود برروی گوشی هوشمند قادر خواهند بود به راحتی وارد پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود شوند و در آن فعالیت کنند.

از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان می‌توان به اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت، پینترست، لینکدین و تامبلر اشاره کرد که هرکدام با قابلیت‌های مختلفی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، توانسته‌اند خیل عظیمی از کاربران اینترنتی را به سمت خود بکشانند و نظر آن‌ها را جلب کنند.

فیس‌بوک هم‌اکنون با میزبانی از ۱ میلیارد و ۸۶ میلیون کاربر در صدر پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی قرار گرفته است که البته در چندماه اخیر تحت تاثیر اتفاقاتی نظیر رسوایی افشاگری اطلاعات و نقض حریم خصوصی کاربران، دچار ریزش قابل توجه در تعداد کاربران شد.

نمودار زیر تعداد تقریبی کاربران شبکه‌های اجتماعی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد:

عبور کاربران شبکه‌های اجتماعی از مرز ۳ میلیارد نفر

کد خبر 416583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha