همشهری آنلاین: رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ میلیون کاربر فعال عضو پیام‌رسان‌های بومی هستند، اظهارات منتسب به وی درباره رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.

پیام‌رسان‌های بومی

به گزارش مهر، رمضانعلی سبحانی‌فر در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در مورد اظهاراتش برای احتمال رفع فیلتر تلگرام گفت: من نگفتم که تلگرام رفع فیلتر می‌شود.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شوراي اسلامي توضیح داد: در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسیده بود دکتر فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته است که تلگرام رفع فیلتر می‌شود، بنده تاکید کردم که بعید می‌دانم منظور آقای فیروزآبادی این بوده باشد.

سبحانی‌فر افزود: به نظر می‌آید آنچه که مدنظر صحبت‌های ایشان مربوط به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی و قابلیت رقابت آنها با شبکه خارجی تلگرام بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی در حال تقویت است، احتمال اینکه در آینده شبکه تلگرام از انحصار دربیاید زیاد است. چرا که در این صورت اکثر کاربران با توجه به سرویس‌ها و خدمات شبکه‌های داخلی، به این شبکه روی خواهند آورد و قاعدتا تلگرام از انحصار درمی‌آید. مانند شبکه وایبر که همه از آن کوچ کردند، ضرورتی بر فیلتر و غیرفیلتر تلگرام نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس افزود: هم اکنون پیام‌رسان‌های بومی به خوبی مورد حمایت واقع شده‌اند و به نظر می‌رسد بستر حمایتی برای آنها فراهم شده است.

وی گفت: هم اکنون عضویت ۲۵ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های بومی ثبت شده و حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال در این پیام‌رسان‌ها هستند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز این روند بهتر هم شود.

کد خبر 412121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha