پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلگرام یک پیام‌رسان دارای نسخه‌های موبایل، دکستاپ و افزونه وب است که به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد را تبادل کنند.

telegram

برخلاف شایعات متعدد درباره هندی بودن منشاء این برنامه، دو برادر روس به نام‌های  پاول دوروف  و نیکلای دوروف این برنامه را طراحی کرده‌اند.

آنها بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی این کشور یعنی VKontakte را نیز راه‌اندازی کرده‌اند که نمونه روسیه‌ای فیس‌بوک به حساب می‌آید. تلگرام در حقیقت یک خدمت پیام‌رسان است که سرعت واتس‌آپ و سبکی نرم‌افزار Snapchat را با اقدامات امنیتی تازه در هم آمیخته است.

برادران دورف از بنیان‌گذاران VK بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه هستند. آنطور که خودشان  مدعی  هستند، شرکت  LLP مسیینجر تلگرام، یک شركت غیر انتفاعی و مستقل در برلین است که هیچ ارتباطی با VK و روسیه ندارد .

تلگرام مدعی است، از مارچ ۲۰۱۴ بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۱۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد .

  • امنيت تلگرام

این شرکت با شعار «بازپس گرفتن حق حریم خصوصی» وارد بازار شد، ادعا می‌کند نسبت با رقبای اصلی خود یعنی واتس‌اپ و لاین امنیت بیشتری دارد. حتی یک دوره مسابقات برای هک کردن اطلاعات رمزگذاری شده برگزار کرد که ١٠٠‌هزار دلاری برای برنده آن درنظر گرفت. تلگرام مدعی است که اشخاص ثالت و حتی مدیرانش هم به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند و می‌گوید پیام‌ها و فایل‌ها دارای یک دوره زمانی خودتخریبی است که بعد از مدتی پس از خوانده شدن حذف می‌شوند.

  • محاوره مخفي

چت‌های امن از طریق  end-to-end در سرورهای تلگرام ذخیره نمی‌شود. به گفته این شرکت محاورات مخفی به‌طور کامل رمزگذاری می‌شوند و هیچ ردی از آنها در سرور تلگرام باقی نمی‌ماند. در این قسمت یک تایمر خود ویرانگر در پیام‌ها تعبیه می‌شودکه طیف آن از دو ثانیه تا یک هفته است. همچنین می‌توان با استفاده از یک تصویر که نشان‌دهنده کلید رمزگذاری است و با مقایسه کلید رمزگذاری خود و دوستتان، از امنیت تلفن همراهتان اطمینان حاصل کنید.

منبع: وبگاه رسمي تلگرام، ويكيپديا

کد خبر 295901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha