مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخورد یک شهاب سنگ یا شیء کوچک به ایستگاه فضایی بین‌المللی باعث نشت اکسیژن از آن شد.

ایستگاه فضایی

مقامات ناسا و آژانس فضایی روسکاسموس روسیه با اعلام این خبر از کاهش فشار هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی سخن گفته‌اند. با جستجوی فضانوردان منشاء نشت در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک سوراخ دو میلی متری تشخیص داده شد.

این سوراخ در بخشی از ایستگاه فضایی بین‌المللی که متعلق به روسیه است ایجاد شده است.

بنا به گزارش‌ها هر چند سوراخ پدید آمده بسیار کوچک است اما در صورت عدم کشف آن اکسیژن ایستگاه فضایی بین‌المللی ۱۸ روز دیگر تمام می‌شد.

فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین المللی قسمت آسیب دیده را تعمیر کرده اند و اکنون وضعیت فشار هوا در داخل ایستگاه به حالت عادی بازگشته است. الکساندر گرست، فضانورد آلمانی در ابتدا موفق شده بود با انگشت خود جلوی نشت اکسیژن از ایستگاه را بگیرد.

فضانوردان اکنون یک درزگیر بر روی سوراخ ایجاد شده گذاشته‌اند که از نشت بیشتر اکسیژن از ایستگاه جلوگیری می‌کند. آنها همچنین تصاویری را از سوراخ ایجاد شده برای تعمیر نهایی آن به زمین ارسال کرده‌اند.

کارشناسان طی سالهای گذشته بارها هشدار داده بودند که قطعات رها شده در فضا می‌تواند به طور بالقوه تهدیدی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد. با این حال حادثه روز پنجشنبه اولین برخورد یک شهاب سنگ کوچک یا قطعه‌ای رها شده در فضا با ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می شود.

هزینه ایستگاه فضایی بین المللی را ۱۶ کشور پرداخت می کنند. با این حال بخش اعظم هزینه این ایستگاه که در مجموع ۱۰۰ میلیارد دلار است توسط آمریکا و روسیه پرداخت می‌شود.

کد خبر 414989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha