مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو فضانورد آمریکایی و یک کیهان‌نورد روسی روز جمعه ۲۳ مارس (۳ فروردین) ۲۰۱۸ برای اقامتی پنج ماهه وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

ّSoyuz

به گزارش space.com فضانوردان ناسا درو فوستل و ریکی آرنولد به همراه اولگ آرتمیف کیهان‌نورد از روسموس، سازمان فضایی فدرال روسیه، با سفینه فضایی سویوز MS-08 در ساعت ۱۹:۴۰به وقت گرینوچ در مدول پویسک (Poisk) در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفتند.

این فضانوردان دو روز پس از پرتاب سفینه‌شان از پایگاه فضایی روسیه در بایکونور قزاقستان به ایستگاه بین‌المللی فضایی رسیدند.

فوستل، آرنولد و آرتمیف به ماموریت پنجاه‌ و پنجم ایستگاه فضایی می‌پیوندند که یک ماه است شروع شده است. آنتون شکاپلروف، فرمانده ایستگاه و کیهان‌نورد روسموسن و اسکات تینگل از ناسا و نوریشی کانای از سازمان اکتشاف هوافضای ژاپن از ۱۹ دسامبر در این آزمایشگاه مداری قرار دارند و از ماه فوریه ماموریت اکتشافی ۵۵ را شروع کرده‌اند.

این سه فضانورد جدید تا اوائل ماه ژوئن به عنوان مهندسان پرواز خدمت خواهند کرد و در این هنگام فرماندهی ایستگاه به فوستل سپرده خواهد شد و شکاپلروف، تینگل و کانای با سفینه سویوز MS-07 به زمین بازخواهند گشت.

سه فضانورد دیگر سرگئی پروکوپیف از روسموس، سرنا اونون- شانسلور و آلکشاندر گرست از سازمان فضایی اروپا  در هفته بعد از آن به ایستگاه فضایی وارد می‌شوند و ماموریت اکتشافی ۵۶ را شروع خواهند کرد.

خدمه ماموریت‌های ۵۵ و ۵۶ صدها آزمایش در زمینه زیست‌‌شناسی، زیست‌فناوری، علوم فیزیکی و علوم زمینی انجام خواهند داد. آنان همچنین بر ورود و خروج یک سفینه باری بدون سرنشین نظارت خواهند کرد که ملزومات و تجهیزات علمی را از زمین به ایستگاه و از ایستگاه به زمین خواهد برد.

کد خبر 401428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha