همشهری آنلاین: مراسم معارفه مرتضی ا... داد که از طرف رییس کل بانک مرکزی به سمت رییس مؤسسه عالی بانکداری ایران برگزیده شده است برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،دراین مراسم طهماسب مظاهری رییس کل بانک مرکزی دراین  مراسم طی سخنانی گفت:مردم ما به خوبی آگاهند که هیچ طرح و پروژه بزرگی بدون مشارکت بانک ها به سرانجام نمی رسد و درمقابل،به محض بروز خدشه یا نقصانی در روند کاری یک مؤسسه یا شرکت تولیدی، بدون توجه به ضعف های مدیریتی آن ، درپی کمک بانکی و تزریق پول به آن شرکت می روند و همه نگاه ها تنها متوجه کمبود نقدینگی می شود . درحالی که همه چیز با تزریق نقدینگی حل نمی شود.

وی ضمن تاکید بر نقش اساسی و خطیر سیستم بانکی و بانک مرکزی در جامعه افزود :‌باید تحول جدی در نظام آموزشی بانک ها برای توسعه وبکارگیری روش های جدید به وجود بیاید. به نحوی که بازرگانان و صادرکنندگان بتوانند به راحتی و بدون استفاده از خدمات بانکی خارج از مرزها از توان بانکی داخل کشور استفاده نمایند، لذا باید برای توسعه نظام آموزشی بانک ها و روزآمد شدن نظام بانکی به بخش آموزش کارکنان بیش از پیش توجه شود.

وی در ادامه سه پیشنهاد ذیل  را برای تغییر و تحول در مؤسسه علوم بانکی ارائه کرد :
1-توجه به تاثیر بسیار مهم مؤسسه عالی بانکداری در آموزش کارکنان شبکه بانکی کشور و آشنا نمودن آنها با قوانین و مقررات بانکداری اسلامی و روش های مدرن بانکداری و تطابق آن با عقود اسلامی.

2-راه اندازی و آموزش از راه دور برای کارکنان شبکه بانکی کشور و مهارت افزایی حین خدمت ایشان با استفاده از اینترنت و ابزارهای مدرن برای توسعه آموزش بانکداری.

3-ایجاد آموزش عمومی جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به مبانی بانکداری به زبان ساده و بیان این مبانی در سطوح بالاتر برای مسئولین اجرایی و تصمیم گیران کشور
دکتر ا... داد ، رییس جدید مؤسسه عالی بانکداری ایران نیز طی سخنانی نقش مؤسسه را بسیار مهم برشمرد و گفت به نظر من مؤسسه به منزلة اتاق فکر بانک مرکزی است که باید برای آن اهمیت ویژه قابل شد و لازم است توجه شود که اگر هزینه های آموزشی را مطابق با نیاز روز نپردازیم درعوض باید هزینه های سنگین دیگری را تقبل کنیم.

وی ضمن تشکر از حضور دکتر مظاهری در مراسم معارفه و تشکر از تلاش رؤسای پیشین مؤسسه عالی بانکداری بویژه دکتر شیرانی اظهار داشت: این تغییر به مثابه دو امدادی است که امروز مسئولیت ادامه راه ، به اینجانب سپرده شده است که امیدوارم با کمک همکاران مؤسسه بتوانیم این مسئولیت خطیر را به سرانجام برسانیم.

کد خبر 41427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز