یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای مورد حمایت امارات در غرب استان عدن یمن بایکدیگر درگیر شدند.

نیروهای طرفدار امارات در یمن به جان هم افتادند

به گزارش ايرنا به نقل از، پایگاه اطلاع رسانی 'الصمود' شنبه شب اعلام کرد، جشن دانش آموختگی نظامیان مورد حمایت امارات در غرب استان عدن یمن به خشونت کشیده شد.

براساس آمارهای اولیه در این درگیری که میان فرماندهان و دانشجویان دانشکده نظامی در نطقه صلاح الدین بخش البریقه استان عدن رخ داد، یک دانشجو کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

دلیل این درگیری هنوز اعلام نشده است ولی برخی از رسانه ها، اختلاف درباره برافراشتن پرچم یمن در این جشن را علت اصلی درگیری اعلام کردند.

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

امارات بر بنادر و فرودگاه ها بویژه در استان های عدن و 'حضرموت' و تاسیسات نفتی و گازی یمن این مناطق مسلط است و موضوع تسلط امارات براین بخش ها بارها باعث درگیری لفظی میان مسئولان دولت فراری و نیروهای اماراتی شده است.'صالح الجبوانی' وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن 21 تیرماه به خروج زمام امور نهادهای دولتی در استان های جنوبی ای کشور از دست دولت فراری اعتراف کرد.

 

کد خبر 414084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha