همشهری آنلاین: برنی سندرز، سناتور آمریکایی در واکنش به حمله هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یک اتوبوس حامل کودکان در استان صعده یمن، آمریکا را شریک جرم این جنایت دانست.

 سندرز: آمریکا شریک جنایت سعودی‌ها در یمن است

به گزارش روز جمعه ایرنا، وی در صفحه توئیتر خود نوشت: با حمایت از جنگ‌افروزی ائتلاف سعودی در یمن از طریق ارائه تسلیحات، سوخت هواپیما و اطلاعات اهداف، ایالات متحده هم در این جنایت سهیم است.

این نامزد انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا افزود: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که حمایت از این جنگ، کمکی به امنیت ما کرده است.

اظهارات سندرز در شرایطی است که دولت آمریکا حتی از محکوم کردن اقدامات ائتلاف سعودی در یمن خودداری کرده است.

متجاوزان سعودی در جنایت هولناک روز پنجشنبه، 40 دانش آموز یمنی را به خاک و خون کشیدند.

«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز گذشته ( پنجشنبه ) خود، بار دیگر عربستان را یک «شریک مهم و راهبردی» دانست و گفت که حق دفاع را برای ریاض محفوظ می‌داند.

عربستان سعودی طی سه سال و نیم گذشته درگیر جنگی خونین در یمن بوده و مردم این کشور را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب های خوشه ای و بشکه ای هدف بمباران قرار داده است.

نتیجه این اقدام، هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.

با وجود هشدارهای فزاینده گروه های مستقل حقوق بشری درخصوص ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشورهای غربی همچنان به حمایت های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ادامه می دهند.

نمونه ای از این حمایت ها، توافق های متعدد نظامی و تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی و امارات به ارزش ده ها میلیاد دلار در یکسال گذشته است.

کد خبر 413234

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha