همشهری آنلاین: پانزدهمین جشنواره گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم ۲۶ الی ۳۱ مرداد ماه در محل بازار گیاهان دارویی در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشنواره گیاهان دارویی و محصولات غذایی سالم

مدير عامل سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده های کشاورزی شهرداري اصفهان با اشاره به برگزاري پانزدهمین جشنواره گياهان دارويي و محصولات غذایی سالم گفت: این جشنواره از 26 الي 31 مرداد ماه برگزار مي‌شود و هر شب ساعت 21 برنامه‌هاي شاد همراه با قرعه كشي و اهدا جوايز در اين جشنواره برگزار خواهد.

وي با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین آشنایی بیشتر شهروندان با گیاهان داروئی و فرآورده های طبیعی ، محصولات غذایی سالم، ارتقاء شناخت شهروندان در زمینه گیاهان داروئی و فرآورده های گیاهی و ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان برای ارتقای کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانیِ توسعه صادرات گیاهان دارویی می باشد.

محمد مجیری تصريح كرد: ارائه مشاوره رایگان تغذیه سالم و مزاج شناسی به شهروندان، ارائه تخفیف ویژه جشنواره به شهروندان، پذیرایی از شهروندان با شربت های گیاهی ، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز از برنامه هایی ارائه شده در این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: در این جشنواره انواع گیاهان دارویی خشک ،عرقیات ،اسانس ها ،ادویه جات ،عسل ،روغن گیاهی ،محصولات غذایی سالم، طبیعی و ارگانیک و... به صورت عمده و خرده ارائه و نحوه استفاده از آن‌ها، ويژگي‌ها و فوايد اين گياهان ارائه و معرفی می‌گردند.

بازار گیاهان دارویی اصفهان در سال 1388 برای اولین بار در کشور با جمع آوری و استقرار فعالترین شرکتها در زمینه های کشت و تولید، فرآوری و تبدیل و بازرگانی که تشکیل دهنده یک چرخه کامل در امر بورس مبادلات عمده گیاهان دارویی و محصولات عذایی سالم می‌باشد رسما افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه با حضور ۳۱ شرکت و با هدف ساماندهی مبادلات عمده درون کشوری و ایجاد ارتباط فعال با کشور‌های خارجی و صادرات عمده شروع به فعالیت نمود.

بازار گیاهان دارویی اصفهان در سه بخش کشت و تولید، فرآوری و تبدیل و همچنین تجارت و بازرگانی فعال است، در این بازار همواره تلاش شده است محصولات عمده ای که مردم نیاز دارند با قیمتی مناسب و کیفیتی برتر در اختیار آنها قرار گیرد. حضور نمایندگان هفت استان که از تولید کنندگان محصولات گیاهی می باشند از ویژگی‌های این بازار می‌باشد.

در بازار گیاهان دارویی شهرداری اصفهان محصولات به دو صورت عمده و جزیی حداقل با ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین تر نسبت به قیمت های سطح شهر ارایه شده و انواع دمنوش و شربت های گیاهی، عرقیجات گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی ، روغن های گیاهی ، گیاهان دارویی خشک ، محصولات عذایی سالم، طبیعی و ارگانیک و انواع ادویه جات به فروش می رسد.

استفاده از گیاهان داروئی و فراورده های طبیعی به عنوان یکی از رویکردهای کشورهای صنعتی محسوب می‌شود. از این رو سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده های کشاورزی شهرداري اصفهان سعی نموده تا با راه اندازی بازار تخصصی گیاهان داروئی و همچنین برگزاری جشنواره ها و همایش های تخصصی به معرفی هرچه بهتر این صنعت و نیز تولیدکنندگان برتر کشوری بپردازد.

پانزدهمین جشنواره گياهان دارويي و محصولات غذایی سالم در شهر اصفهان از 26 مرداد ماه به مدت شش روز از ساعت 8 الی 22 در محل بازار گیاهان داروئی  واقع در خیابان پروین روبروی فروشگاه رفاه، جنب ایستگاه آتش نشانی داير است.

کد خبر 413902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha