دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران در شمال تهران و تعدادی از استان‌های دیگر خبر داد.

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دوشنبه 15 مرداد در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی، در استان‌های سمنان و شمال تهران بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های ساحلی خزر با کاهش نسبی دما همراه خواهد بود. همچنین در این روز دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

احد وظيفه گفت: فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) این شرایط برای سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی با شدت کمتر وجود خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس افزایش ابر، رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده وزش باد در مناطق شرق و جنوب شرق کشور افزایش می‌یابد. این شرایط در منطقه زابل شدت بیشتری خواهد داشت و سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در خوزستان، جنوب ایلام و بوشهر در بعضی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد شرایط آب و هوایی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران طی این دو روز ۳۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 412838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha