پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

اجلاس سران گروه ‪ ، ۱۵‬متشکل از سران و مقامات کشورهای در حال توسعه از قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین عصر پنجشنبه به وقت محلی در محل کلوپ هاوانا، با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هاوانا ،"محمود احمدی نژاد" در نخستین روز از سفر سه روزه‌اش به هاوانا با حضور در این اجلاس به عنوان نماینده آسیا در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهد کرد .

در اجلاس هاوانا همچنین قرار است که ریاست دوره‌ای سران گروه ‪ ۱۵‬از الجزایر به جمهوری اسلامی ایران انتقال یابد.

سران و مقامات کشورهای عضو گروه ‪ ۱۵‬قبل از حضور در اجلاس رسمی ، در یک جلسه غیررسمی شرکت کرده و درباره مسائل مورد علاقه با یکدیگر تبادل نظر نمودند و در پایان جلسه غیررسمی نیز با گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی وارد تالار همایش کلوپ هاوانا شدند.

رییس جمهوری الجزایر (عبدالعزیزبوتفلیقه ) به‌ عنوان رییس قبلی گروه ‪ ۱۵‬نیز سران و مقامات شرکت‌کننده در اجلاس هاوانا را به ضیافت شام رسمی دعوت کرده که شرکت‌کنندگان در این اجلاس پس از پایان نشست امشب ، در این ضیافت شام شرکت خواهند کرد .

صبح روز جمعه به وقت محلی، چهاردهمین اجلاس سران غیرمتعهدها با حضور رییس جمهوری اسلامی‌ایران و روسا و مقامات بیش از ‪ ۱۱۶‬کشور عضو این جنبش آغاز خواهد شد و محمود احمدی نژاد به عنوان نماینده آسیا در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد .

کد خبر 4125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز