همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به قوه قضائیه خبرداد و گفت:طبق این گزارش ۱۶ هزار میلیارد تومان از منابعی که حیف و میل شده برگردانده می‌شود.

مجلس

به گزارش ایرنا، امیر خجسته، در حاشیه جلسه علنی مجلس در نشست خبری گفت: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی که مستند به اصل 86 قانون اساسی ایجاد شده است.

  • پنج هزار میلیارد تومان سرمایه مشکوک الوصول در بانک دی احصا شد

وی با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دوره قبل آغاز شد که در این راستا پس از بررسی‌های مستمر 36 پرونده با دستور رییس مجلس تحویل قوه قضائیه شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس همچنین گفت: در جریان بررسی پرونده بنیاد شهید 5 هزار میلیارد تومان سرمایه مشکوک‌الوصول در بانک دی احصاء شد که با پیگیری و مداومت این موضوع هم برای بررسی به قوه قضائیه ارسال شد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به 20 ماه مکاتبات مستمر با قوه قضائیه درباره این پرونده اضافه کرد: پرونده بنیاد شهید در شعبه ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته است و در آینده نزدیک تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، و بانک دی در قوه قضائیه تعیین تکلیف می‌شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: شرکت‌های بزرگ وابسته به بنیاد شهید مشکلات زیادی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند که می‌توان به پروژه‌های سوهانک، الماس و آهاب اشاره کرد، دراین پروژه‌ها با تبانی و زد و بندها میلیاردها تومان جابه‌جا شده است.

خجسته یادآور شد: قوه قضائیه در آخرین پیگیری‌ها اعلام کرده است که در آینده نزدیک نتیجه تحقیق و تفحص و احکام پرونده بنیاد شهید را اعلام می‌کند.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراکسیون متبوعش به صورت جدی به وضعیت فرودگاه‌ها، بانک آرمان، فرشته، کاسپین، وحدت ایرانیان و قوامین ورود کرده است خاطرنشان کرد: بانک مرکزی عزمی برای مدیریت و نظارت وجود ندارد و همین مساله باعث بروز مشکلات عدیده در بانک‌ها و به خصوص بانک‌های خصوصی شده است.
به گفته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه نیز به نتیجه رسیده و برای تعیین حکم به قوه قضائیه واگذار شده است.

خجسته یادآور شد: طبق قانون قوه قضائیه 3 ماه فرصت دارد پس از تحویل پرونده تحقیق و تفحص تعیین تکلیف کند به همین جهت با پیگیری مستمر در نظر داریم 16 هزار میلیارد تومان پولی که بر اساس یافته های این تحقیق و تفحص حیف و میل شده، برگردانده شود.

وی با بیان اینکه از دو سال پیش موضوع ثبت سفارش غیرقانونی 34 هزار خودرو را مطرح کرده‌ایم اظهار داشت:در ثبت سفارش‌های غیرقانونی 54 نفر دستگیر شده‌اند ضمن اینکه در گمرک هم 135 متخلف در خصوص ثبت سفارش‌ها دستگیر شده‌اند.

کد خبر 411685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha