همشهری آنلاین: نخستین مرحله تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه امروز (چهارشنبه) با ورود ۶ اتوبوس به این دو شهرک از طریق معبر العیس آغاز شد.

نخستین مرحله عملیات تخلیه شهروندان فوعه و کفریا آغاز شد

به گزارش ایرنا، منابع محلی اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون 90 اتوبوس برای انتقال ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا از طریق گذرگاه العیس در جنوب حلب وارد این دو شهرک شده اند.

دولت سوریه و گروه های تروریست روز گذشته برای تخلیه کامل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.

براساس این توافق شش هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شوند و در مقابل دولت سوریه یک هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف، 36 اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیروهای مدافع این دو شهر را آزاد می کند.

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که فایده این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می دهد و از سوی دیگر تروریست های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می شوند.

گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) و همپیمانانش از سه روز قبل برای حمله به شهرهای محاصره شده و شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب آماده شده بودند.

منابع میدانی در شهرهای فوعه و کفریا نیز روز شنبه اعلام کردند که تحرکات غیر عادی تروریست ها در اطراف این دو شهر از چند روز پیش آغاز شده است و پهپادهای آن ها آسمان این دو شهر محاصره شده را ترک نمی کنند.

جوانان مدافع شهرهای فوعه و کفریا پیشتر اعلام کردند که این حمله قرار است تا پیش از پایان کار تروریست ها در جنوب سوریه و با هدف جلوگیری از هر عملیات ارتش این کشور در آینده و شکستن محاصره انجام شود.

تروریست های مستقر در استان های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با ترکیه دارند و ارتش ترکیه 12 مرکز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد کرده است.

پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گیرد.

کد خبر 411114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha