پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۳
۰ نفر

نمایندگان تروئیکای اتحادیه اروپا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه[23 شهریور/ 14 سپتامبر] با انتشار بیانیه‌ای از ملاقات اخیر سولانا و لاریجانی در وین استقبال کردند.

سفیران انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه حمایت خود را از این تلاش‌ها که "با هدف متقاعد کردن ایران برای انجام تعهدات بین‌المللی خود" انجام می‌شود، اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: این موضوع یافتن راه حل‌های دیپلماتیک و توافقات جامع پایدار و توسعه روابط با ایران را بر مبنای احترام دو طرفه امکان پذیر می‌کند.

این بیانیه همچنین افزوده‌است: این اقدامات همچنین‌اطمینانی بین‌المللی نسبت به ماهیت صلح آمیز برنامه‌های هسته‌ای ایران فراهم می‌کند.

در بیانیه تروئیکای اروپا همچنین گفته شده است که ما همچنان نگران قصور ایران در اجابت درخواستهای شورای حکام و شورای امنیت ملل متحد هستیم و یکبار دیگر از ایران می‌خواهیم که گامهای مورد نیاز را بردارد.

نمایندگان اتحادیه اروپا در این بیانیه افزوده اند: ایران گزینه دیگری جز ادامه راه پیشنهادی شش کشور ندارد، راهی که براساس آن همکاریهای هسته ای نیز ممکن خواهد شد و هنوز نیز برای آن دیر نشده است.

درادامه‌این بیانیه آمده است: ما آمادگی داریم که اگرایران در خواست‌های شورای امنیت و شورای حکام را بپذیرد، خواستارتعلیق اقدامات شورای امنیت درباره ایران شویم .

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه در مقر سازمان ملل در وین آغاز شده است و تا روز جمعه نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 4103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز