همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از جذب ۵۰۰ نفر کارشناس و محیط بان جدید خبر داد.

جذب ۵۰۰ نفر کارشناس و محیط‌بان جدید در سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، کريم شافعي معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: 200 نفر کارشناس و 300 نفر محيط بان جذب سازمان محيط زيست خواهند شد.

وي ادامه داد: خوشبختانه با دوستان اداره استخدامي کل کشور صحبت کرده‌ام و عزيزان متقاعد شده‌اند که 3 هزار پست خالي سازمان حفاظت محيط زيست با نيروهاي جديد تکميل شود.

شافعي گفت: البته اين کار هنوز نهايي شده است و اگر نهايي شود، تا پايان اين دولت حدود 2500 نفر ديگر جذب سازمان حفاظت محيط زيست خواهند شد تا سازمان از نظر نيروي انساني تامين شود.

وي افزود: به لحاظ لجستيک و تجهيزات آزمايشگاهي در سازمان حفاظت محيط زيست کمبود داريم. البته به لحاظ تجهيزات محيط‌باني هم کمبود داشتيم که دارد رفع مي‌شود.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: اميدواريم تا پايان دولت اين کمبودها رفع شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در دو حوزه تملک و دارايي، رويکرد دولت و مجلس خوب بود و رشد خوبي داشتيم.

شافعي افزود: براي حل بحران گرد و غبار خوزستان توجه خوبي شد و 150 ميليون دلار اختصاص يافت.

وي گفت: البته پديده گرد و غبار 22 استان کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده با اين ارقام قابل رفع شدن نيست؛ براي حل اين مشکل بايد رويکرد ملي و فراملي داشته باشيم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از نظر جاري مشکل خاصي نداريم، در سطح ملي اعتبارات اختصاص پيدا کرده و در يک تعداد استان‌هاي کمبودهايي در بودجه جاري داريم که از اين فرصت استفاده مي‌کنم از استانداران و مديران سازمان‌هاي برنامه و بودجه استان‌ها مي‌خواهم توجه ويژه‌اي به اعتبارات جاري ادارات کل حفاظت محيط زيست استان‌ها داشته باشند.

شافعي گفت: حوزه عملکرد حفاظت محيط زيست در کل کشور است و به همه 82 ميليون نفر ايراني و به همه طبيعت کشور خدمات مي‌دهد و اين يک حوزه واقعا گسترده‌اي است و اگر معادن، صنعت و حمل و نقل را هم به آن اضافه کنيم، نمي‌شود سازمان حفاظت محيط زيست را يک سازمان جمع و جوري ديد و اين حجم ماموريت نيازمند توجه ويژه‌اي است.

کد خبر 409458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha