همشهری آنلاین: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که طبیعت و محیط زیست را تخریب می‌کند، مفسد است و باید به اندازه فسادی که انجام داده با او برخورد شود.

تخریب‌کننده محیط زیست مفسد است

به گزارش مهر، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، زمین با هدف عمران و آبادانی در تسخیر انسان قرار گرفته است، اما برخی در مخالفت با اهداف خداوند متعال، در دریا و خشکی فساد ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد محیط زیستی که پس از انقلاب صنعتی به همه انسان‌های جهان تحمیل شده است، اظهار داشت: امروز طبیعت و محیط زیست از سوی متخلفان و سودجویان از ابعاد مختلف مورد تخریب و آسیب قرار گرفته و به حدی گسترش یافته که زنگ‌های هشدار به صدا درآمده است، اما گوش شنوایی وجود ندارد.

امام جمعه موقت قم با بیان این که هر کسی می‌تواند در محیط پیرامون خود برای حفظ محیط زیست مثمرثمر باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که هر کار خیر و شر در طبیعت پیامدها و بازتاب‌های گسترده‌ای دارد و محیط زیست به عنوان یک امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است که شکر این نعمت، حفاظت و صیانت از محیط زیست است.

سعیدی با اشاره به این که حفظ محیط زیست یک مساله اداری و مرتبط با یک سازمان نیست، بر ضرورت همکاری، همدلی و مشارکت آحاد جامعه و بسیج عمومی برای حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد با نگاه نزدیک‌بین خود، محیط زیست را تخریب کرده و همچون کسی هستند که بر سرشاخه نشسته و بن شاخه را می‌برد.

وی در پایان تصریح کرد: غیر از نهادهای سیاسی کشورمان، دیگر دستگاه‌ها و نهادها باید از آلوده شدن به فضای سیاسی به شدت پرهیز کرده و تلاش کنند تا به دور از حاشیه‌ها وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.

کد خبر 408910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha