مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

عباس‌ثابتی راد -دبیر گروه شهری: روزانه حدود یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صرف جمع‌آوری زباله‌های پایتخت می‌شود؛زباله‌هایی که قرار است حداکثر تا ساعت ۹ توسط شهروندان در سطل‌های زباله قرار گیرد و توسط خودروهای مکانیزه جمع‌آوری شود.

مشکل زباله مازندران تا پایان دولت دوازدهم رفع می‌شود

اما مدت‌هاست نه شهروندان چندان به ساعت برای ریختن زباله‌هایشان توجه می‌کنند نه خودروهای مکانیزه.مدت‌هاست مدیران شهری از فرهنگسازی در جمع‌آوری زباله‌های شهری سخن می‌گویند؛ فرهنگی که باعث می‌شود شهر نظم و نظامی مناسب به‌خود بگیرد و شهروندان هم زندگی مناسب‌تری داشته باشند.

در بخش پسماند شهر تهران باید اتفاقات بزرگی بیفتد. باید گام‌های بزرگی چه از سوی مردم و شهروندان و چه از طرف مدیران برداشته شود. یکی از نکاتی که چندان به آن توجهی نمی‌شود، جمع‌آوری زباله در کوچه پس‌کوچه‌های شهر است. خودروهای مکانیزه حمل زباله در اوقات مختلف شبانه‌روز اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کنند. فرقی نمی‌کند شب باشد یا روز. تفاوتی ندارد شهروندان در خواب باشند یا به‌دلیل جمع‌آوری زباله در روز ترافیک در خیابان‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌ها به‌وجود‌ آید.

بی نظمی در جمع‌آوری زباله باعث شده‌است تا شهروندان هم نسبت به دفع به موقع زباله کوتاهی کنند. شاید یکی از دلایلی که طی سال‌های گذشته مدیریت شهری نتوانست مشارکت شهروندان را برای طرح تفکیک پسماند از مبدأ به اجرا درآورد، همین باشد.

کد خبر 409299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha