همشهری آنلاین: مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: شمار مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون کاهش یافته است، اهداکنندگان برای اهدای گروه‌های خونی مختلف (A،B،AB،O) با RH منفی مراجعه کنند.

اهدای خون

مرتضی طباطبایی، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در سه ماهه نخست امسال در استان تهران شاهد کاهش 3درصدی مراجعه کنندگان اهدای خون به مراکز اهدای خون بودیم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند به خون بشتابند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مراکز درمانی و بیمارستانی استان تهران روزانه درخواست 3 تا 3500 واحد خون و فرآورده‌های خون را دارند که به منظور تامین این نیاز روزانه بین 1200 تا 1500نفر باید خون اهدا کنند، این در حالی که در زمان حاضر روزانه 900نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند.

طباطبایی از تمام کسانی که شرایط اهدای خون را دارند و در سلامت به سر می‌برند و به خصوص از بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، خواست برای اهدای خون و به ویژه کسانی که دارای گروه‌های خونی منفی هستند برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در استان تهران خوب است و تا 7 روز ذخیره داریم و در این مورد هم مشکلی وجود ندارد.

در حال حاضر در ایران اهدای خون به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشت انجام می‌شود و شاخص اهدای خون نیز در کشور 27 نفر به ازای هزار نفر جمعیت است که شاخص خوبی محسوب می‌شود.

کد خبر 408820

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha