همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، از آنجا که غیرنظامیان در حسکه، دیرالزور و رقه نپذیرفتند به "نیروهای سوریه دموکراتیک" مورد حمایت آمریکا ملحق شوند، ائتلاف متجاوز بین‌المللی آنها را هدف قرار داد.

سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد: ائتلاف غیرقانونی ضد داعش ساکنان چندین روستا را در استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور را هدف قرار داد تا آنها را به دلیل مخالفت‌شان با پیوستن به گروه‌های جدایی‌طلب مزدور ایالات متحده مجازات کند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود از شورای امنیت خواست تا به مسؤولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کرده و هر چه سریعتر برای متوقف کردن کشتارهای دسته‌ جمعی این ائتلاف و پایان دادن به حضور متجاوزانه غیرقانونی نیروهای آمریکایی و نیروهای خارجی دیگر در خاک سوریه وارد عمل شود.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: ادامه جنایات جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت توسط این ائتلاف علیه مردم سوریه و حمایت‌هایش از تروریسم تنها با هدف از بین بردن حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن مدت بحران در این کشور است.

وزارت خارجه سوریه در پایان اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا هیچ توجیه اخلاقی برای سیاست‌های خصمانه خود در سوریه، منطقه و جهان ندارد، چراکه بخش جدایی‌ناپذیری از خطرسازی‌ها علیه صلح و امنیت بین‌المللی شده است.

پیشتر خبرگزاری سانا گزارش داده بود که در حملات ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به روستای جزاع در شمال الدشیشه در حومه جنوبی شهر الشدادی ۱۰ غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته شدند و این بمباران به تخریب گسترده خانه‌های مردم و دارایی‌های دولتی و خصوصی انجامید.

همچنین شنبه شب گذشته در حملات جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا به حومه جنوبی حسکه چندین تن کشته شدند.

در همین حال، عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا را مسؤول کشتن تعدادی از غیرنظامیان در عملیات علیه داعش در سوریه دانست.

ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا در ۳۱ ماه مه گذشته اذعان کرد که از آغاز عملیات نظامی‌اش در سال ۲۰۱۴ دست کم ۸۹۲ غیرنظامی در سوریه و عراق کشته شده‌اند. این در حالی است که آماری که سازمان‌های امدادرسانی و حامی حقوق بشر در خصوص تعداد تلفات حملات این ائتلاف ارائه می‌دهند، بسیار بیشتر است.

کد خبر 407351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha