چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتورهای جمهوریخواه درحال تدوین یک طرح علیه تصمیم دونالد ترامپ هستند.

باب کروکر

سناتورهای جمهوریخواه درحال تدوین طرحی علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، طبق این طرح، تصمیم ترامپ باید در کنگره به رای گذاشته شود.

"باب کورکر" سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی گفت که ديروز (دوشنبه 14 خرداد) به طور خصوصی با سایر سناتورهای حزبش دیدار کرده و نظر موافق آنها را به چنین طرحی جلب کرده است.

ترامپ به بهانه آنکه واردات فولاد و آلومینیوم می‌تواند تهدیدی ملی علیه آمریکا ایجاد کند، بر این فلزات تعرفه وضع کرد. وی تعرفه فولاد را 25 درصد و تعرفه آلومینیوم را 10 درصد تعیین کرد.

سناتورها قصد دارند ادعاهای ترامپ را در مورد تهدید واردات فولاد و آلومینیوم علیه امنیت ملی آمریکا در کنگره بررسی کنند.

ساعاتی پیش از انتشار اظهارات کورکر، "ترزا می" نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با ترامپ، اقدام وی را "غیرقابل توجیه و عمیقا ناامیدکننده" خواند.

نخست وزیر انگلیس گفته که اواخر هفته جاری در نشست سران گروه هفت کشور صنعتی در کانادا درباره این موضوع با ترامپ صحبت می‌کند.

کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که در سازمان تجارت جهانی از دولت آمریکا شکایت کرده و همزمان دست به اقدامات تلافی جویانه‌زده و بر برخی کالاهای آن کشور تعرفه وضع می‌کنند.

تصمیم آمریکا و اقدامات تلافی جویی متحدان واشنگتن، نگرانی‌ها در مورد بروز جنگ جهانی تجاری را افزایش داده است.

 سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت: ترامپ از اعمال تعرفه بر واردات کالا از کشورهای متحد آمریکا بسیار مطمئن است و آن را محافظت از کارگران و تجار آمریکایی می‌داند.

کد خبر 407317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha