همشهری آنلاین: رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا)، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را با افراد بی صلاحیت و عوام فریب مقایسه کرد و گفت تا بازگشت انسجام و یکپارچگی به کاخ سفید به انتقاد از ترامپ ادامه خواهد داد.

 رئیس اسبق سیا: ترامپ بی صلاحیت و عوام فریب است

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از واشنگتن پست، برنان که مدیر سیا در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا بوده است، اغلب از ترامپ انتقاد می کند و به تازگی تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای را «دیوانگی» خواند.

برنان، در مقاله ای که در این روزنامه منتشر کرد به تجربیات خود در دوران رئیسان جمهوری قبلی آمریکا پرداخته و نوشت هرچند با همه تصمیم گیری های سیاسی آنها موافق نبوده است اما هرگز تردیدی نداشته که آنها مسئولیت داشتند کشور را با جدیت و اصولی که سزاوار آن هستند، رهبری کنند.

برنان نوشت، روی کار آمدن ترامپ ضربه مهلکی به نگاه احترام آمیزش به جایگاه ریاست جمهوری بوده است.

این مقام پیشین سیا افزود: ترامپ با دروغ های مداوم خود به مردم آمریکا، رفتاری بسیار غیرعادی از خود نشان داده است و عمدتا به اختلافات در کشور دامن می زند و فعالانه تلاش می کند نهادهای مهمی را که بخش هایی از آنها دارای ناکارآمدی هستند را تضعیف کند.

برنان که همچنین در دولت اوباما مشاور امنیت داخلی و مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم در دولت جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا بوده است ترامپ را با افراد فاسد، ناکارامد و عوام فریب قیاس و سیاست خارجی وی را «غیرعاقلانه»، «تحریک آمیز» و «خطرناک» توصیف کرد.

این منتقد ترامپ نوشت: در شرایطی که نگرانی های عمیق ناشی از تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید با صداقت و بدون تعصب رفع شوند ترامپ جذابیت و مهارت های ارتباطی خود را برای ارضای خودخواهی ها و وعده های دروغ خود از دست می دهد.

برنان که بارها از مصاحبه ها و توئیت های ترامپ انتقاد کرده است، در پایان این مقاله، در مقابل کسانی که می گویند انتقادهایش اهداف سیاسی را دنبال می کند، از خود دفاع کرد وگفت: من هرگز حزبی نبوده و نیستم. انتقاد من فقط به این دلیل است که ترامپ نتوانسته به استانداردهایی که همه ما از رئیس جمهور انتظار داریم، عمل کند.

برنان پیشتر به جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام معترضان به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس واکنش نشان داد و ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کشتار مردم غزه دانست.

کد خبر 407119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha