همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییر و اصلاح توافق برجام را نمی پذیرد و توافقنامه برجام باید عینأ اجرا شود.

علی مطهری

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار خود در مسکو با الیاس محمد سلاموویچ اوماخانف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور در عرصه مختلف گفت: ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی مناسبی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد.

وی افزود: ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و فرهنگی در دو کشور وجود دارد که بهره‌گیری از آن می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات منجر شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در عرصه‌های جهانی و تأثیر مثبت آن بر امنیت و صلح جهانی اشاره کرد و گفت: تداوم همکاری‌های مشترک امنیتی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه به برقراری ثبات و آرامش در منطقه و حذف تروریسم در این کشور کمک فراوانی کرده است.

مطهری در ادامه با انتقاد از خروج آمریکا از توافق برجام و قدردانی از مواضع روسیه در این توافق گفت: خروج آمریکا از توافق برجام نشان دهنده بی‌اخلاقی و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی است.

نماینده مردم تهران در مجلس بر اجرایی شدن هرچه سریعتر توافقات امضا شده، رفع موانع بانکی و جایگزینی ارزهای محلی در مراودات اقتصادی و توسعه همکاری‌های استانی میان دو کشور تأکید کرد.

کد خبر 407297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha