همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تلاش دارد کشورهای اروپایی را به خروج از برجام ترغیب کند، اسناد منتسب به برنامه‌ هسته‌ای ایران را در اختیار سه کشور اروپایی حاضر در برجام و مشغول مذاکره با ایران قرار داد.

روزنامه تایمز

به گزارش فارس، همزمان با آغاز سفر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سه کشور اروپایی انگلیس،‌ آلمان و فرانسه با هدف اعمال فشار به آنان جهت خروج از برجام، منابع خبری می‌گویند، اسناد منتسب به برنامه هسته‌ای ایران، در اختیار آن سه کشور قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی "تایمز" در این خصوص گزارش کرد، در میان صدها هزار فایلی که رژیم صهیونیستی مدعی است از برنامه هسته‌ای ایران در اختیار دارد، سندی است که رسماً مسئولیت تولید اورانیوم غنی‌شده در حد سلاح اتمی را به گردن وزارت دفاع ایران می‌اندازد.

روزنامه تایمز ادامه داد که تاریخ این اسناد بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به سال 2001 بازمی‌گردد و به ارتش ایران مجوز غنی‌سازی «هگزافلورید اورانیوم» از سه درصد تا بیش از 90 درصد به وسیله سانتریفیوژ را می‌دهد.

نتانیاهو حدود یک ماه پیش، در تصاویری ضبط شده، با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.

این گزارش مدعی شده است که این یادداشت تفاهم در خصوص غنی‌سازی اورانیوم از جانب امیر دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای امنیت ملی ایران امضا شده است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی امیدوار است که این اسنادی که در اختیار اروپا قرار می‌دهد، بتواند به تلاش‌های نتانیاهو در متقاعد کردن «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در لغو برجام کمک کند.

این تلاش‌های نتانیاهو بعد از آن صورت می‌گیرد که 18 اردیبهشت ماه، رئیس‌جمهور آمریکا علیرغم مخالفت‌های کشورهای اروپایی و تأیید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و هشدار داد که تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌هایی که به دنبال تعامل با ایران هستند، وضع خواهد کرد.

نتانیاهو در سفر امروز دوشنبه به آلمان، سه‌شنبه به فرانسه و چهارشنبه به انگلیس، قصد دارد آنها را ترغیب کند که برجام بر پایه این دروغ بوده است که ایران هرگز یک برنامه تسلیحات هسته‌ای را دنبال نمی‌کند و بنابراین [این توافق هسته‌ای] غیرمعتبر است.

یکی از کارکنان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که مدعی است در تحلیل اسناد محرمانه مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نقش داشته است به تایمز گفت: "آنچه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ظرفیت‌های خود گفته است، در مقایسه با آنچه ما اینجا داریم، خنده‌دار است".

وی مدعی شد: "ایران گفته است که تنها مطالعات علمی و امکان‌سنجی داشته است اما آنچه شاهد آن هستیم این است که ایران یک برنامه کاملاً تسلیحاتی را اداره می‌کند و از دستورالعمل‌های سطوح سیاسی پیروی می‌کند".

رژیم صهیونیستی تنها رژیم در منطقه است که حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نشده است و دارای زرادخانه تسلیحات اتمی است.

کد خبر 407270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha