چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

آزاده مختاری: سارا سارق شناخته شده خودروهای مدل بالا برای پنجمین بار دستگیر شد.

دختر جوان و عشق به‌سرعت

شانزدهم شهریور پسر جوانی سراسیمه به مرکز انتظامی در غرب تهران مراجعه کرد و با صدایی مضطرب به پلیس اعلام کرد که خودرو پژو 405 مشکی رنگش توسط دختر جوانی ربوده شده است.

شاکی در توضیح نحوه سرقت خودرو به پلیس گفت: «چندی پیش با دختر 21 ساله‌ای به نام سارا دوست شدم. روز حادثه سارا طی یک تماس تلفنی از من خواست برای ملاقات با او به شهرک غرب (قدس) بروم، وقتی به محل قرار رفتم سارا سوار خودرو شد، اما لحظه‌ای بعد او از من خواست برایش یک بطری آب بخرم من که از نقشه او اطلاعی نداشتم، خودرو را روشن رها کرده و به سوی سوپر مارکت حرکت کردم که ناگهان متوجه شدم دختر جوان پشت فرمان نشست و به سرعت دور شد.

ردپای سارا در سرقت خودرو

با شکایت این جوان و با توضیحاتی که وی در این باره داد، کارآگاهان پلیس این فرضیه را مطرح کردند که ممکن است خودروی این پسر جوان نیز توسط سارا، دختر سابقه‌داری که به همین شیوه اقدام به سرقت می‌کند،ربوده شده باشد، این فرضیه هنگامی قوت گرفت که کارآگاهان با بررسی فایل‌های مربوط به متهمان دریافتند سارا چند هفته قبل بعد از پایان دوره محکومیت خود در خصوص سرقت خودرو از زندان آزاد شده است.

اما از آنجایی که سارا پاتوق خاصی نداشت و اکثر اوقات را در خودروهای سرقتی به سرمی‌برد، دستگیری او با پیچیدگی روبه‌رو بود، به این ترتیب در نخستین مرحله در حالی که ماموران گشت پلیس بررسی خود برای شناسایی خودرو مسروقه را آغاز کرده بودند، عصر روز 21 شهریور پلیس متوجه درگیری چند پسر با یک دختر جوان در خیابان گلستان پنجم شد.

از آنجایی که به نظر می‌رسید پسران جوان قصد مزاحمت برای دختر را داشتند، پلیس به سرعت وارد عمل شد ولی پسران جوان با مشاهده پلیس متواری شدند.

در حالی که تصور می‌شد دختر جوان با دیدن پلیس خوشحال شود، وی سعی کرد با نشستن پشت فرمان خودرواش از محل به سرعت بگریزد  اما در همین هنگام شماره خودرو پژو 405 دختر جوان توجه پلیس را جلب کرد.

استعلام صورت گرفته مشخص کرد خودرو سرقتی بوده و به این ترتیب دختر جوان قبل از آنکه قادر به فرار از محل باشد دستگیر شد.

در تحقیقات اولیه از این دختر جوان مشخص شد که گمانه‌زنی‌های پلیس درست بوده و وی سارا، دختر جوانی است که پلیس قبلا احتمال داده بود سرقت خودرو پژو 405 در بلوار دریا از سوی او انجام شده باشد.

برپایه این گزارش، در بازجویی‌های صورت گرفته از سارا مشخص شد که پسران جوان فراری از دوستان شاکی بوده‌اند که با مشاهده سارا که سوار خودرو دوستشان در غرب تهران در حال تردد بود قصد بازداشت او و انتقالش به پلیس را داشتند که با حضور پلیس به دلیلی نامعلوم متواری شدند.

به این ترتیب سارا روز گذشته برای سومین بار به اتهام سرقت خودروهای مدل بالای پسران جوان در برابر قریشی زاده دادیار دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.

زندان هم سارا را ادب نکرد

بازپرس قریشی‌زاده در خصوص این پرونده به همشهری گفت: «سارا یکماه قبل دوران حبس خود به اتهام سرقت را به پایان رسانده و از زندان آزاد شده بود ولی متأسفانه وی در کمتر از یکماه بار دیگر مرتکب جرم مشابه‌ای شده است.

این دختر که مدعی است عاشق سرعت و اتومبیلرانی است با طرح دوستی با پسران جوان در یک فرصت مناسب اقدام به ربودن خودرو آنان می‌کند و به دلیل نداشتن مکانی برای اقامت از خودروهای مسروقه به عنوان سرپناه خود استفاده کرده و هر بار  بعد از مدتی بازداشت شده و روانه زندان می‌شود.»

این دختر 21 ساله در مدت دو سال گذشته دو مورد سرقت خودرو پراید با همین روش را در پرونده خود دارد. سارا در مراحل قبلی تحقیق به پلیس گفته بود که با پدرش در خانه‌ای کوچک در حوالی تهران زندگی می‌کرده است.

ولی به دلیل علاقه شدید به اتومبیل و سرعت در رانندگی از خانه فراری شده و اقدام به سرقت خودروهای پسران تهرانی با ترفند خاص خود می‌کند.

کد خبر 4072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز