همشهری آنلاین: یک روز پس از اقدام رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعلام لغو دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ژوئن در سنگاپور، دونالد ترامپ اعلام کرد که امکان ملاقات میان او و کیم در تاریخ یاد‌شده وجود دارد.

احتمال دیدار سران آمریکا و کره شمالی در ۱۲ ژوئن

بنا به گزارش دويچه وله به نقل از خبرگزاری رویترز ترامپ احتمال دیدار سران کره شمالی و آمریکا در تاریخ مقررشده را کاملاً منتفی نمی‌داند. به گفته ترامپ مقامات کره شمالی تمایل زیادی به انجام این دیدار از خود نشان داده‌اند. ترامپ گفت که در این جا "هرکس بازی خود را پیش می‌برد."

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در روز جمعه (۲۵ مه/ ۴ خرداد) در جمع خبرنگاران در پنتاگون گفت که "احتمالاً خبرهای خوبی درباره ملاقات سران آمریکا و کره شمالی در راه است."

متیس تصریح کرد که دیپلمات‌ها می‌کوشند مقدمات این دیدار را فراهم کنند. وزیر دفاع آمریکا در باره تغییر نظر ترامپ در این زمینه سکوت کرد، اما گفت که به نظر نمی‌رسد که ملاقات در تاریخ ۱۲ ژوئن صورت بگیرد.

اعلام لغو دیدار سران کره شمالی و آمریکا در ۱۲ ژوئن در سنگاپور، سبب واکنش کشورهای مهم در جهان شد. اغلب کشورهای جهان که تنش‌زدایی در شبه‌جزیره کره را ضروری می‌دانند، دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون را گامی مهم برای خلع سلاح اتمی در منطقه و ایجاد امنیت در شبه‌جزیره کره ارزیابی می‌کنند.

  • چین: دیدار سران دو کشور ضروری است

پس از لغو دیدار ترامپ و کیم برخی کشورهای مهم جهان از رهبران آمریکا و کره شمالی خواستند که امکان گفت‌وگو را از دست ندهند.

دولت آلمان در این‌باره گفته بود که گفت‌وگو در بالاترین سطح گامی مهم برای تنش‌زدایی در شبه جزیره کره است. دولت آلمان تاسف خود را از لغو این دیدار اعلام کرده بود.

ترامپ پس از اعلام لغو دیدار تاریخی گفت که آمریکا حداکثر فشار را بر روی کره شمالی اعمال خواهد کرد.

کره جنوبی و چین در ساعات گذشته کوشیدند تا رهبران آمریکا و کره شمالی را ترغیب کنند که گفت‌وگوها را به عقب نیندازند.

کیم کی‌گوان معاون وزیر امورخارجه کره شمالی در روز جمعه (۲۵ مه) اعلام کرد که کره شمالی در هر زمانی آماده گفت‌وگو با آمریکاست.

وانگ کیشان‌، معاون رئیس‌جمهوری چین نیز اعلام کرد که ملاقات رهبران دو کشور برای "تامین امنیت در شبه جزیره کره ضروری است."

وانگ تاکید کرد که وجود امنیت و ثبات در شبه‌جزیره کره در ارتباط مستقیم با منافع چین است و باید از هر گونه نزاعی در این منطقه جلوگیری کرد.

کد خبر 406490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha