همشهری آنلاین: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه به همراه شرکای اروپایی برای کاهش پیامدهای منفی تصمیمات واشنگتن برای لغو دیدار سران آمریکا و کره شمالی و خروج از برجام تلاش گسترده می‌کند.

کرملین: پوتین با اروپا برای کاهش پیامد خروج آمریکا از برجام می کوشد

به گزارش امروز شنبه ایرنا به نقل از تاس، پسکوف در گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه همایش اقتصادی سن پترزبورگ افزود: ولادیمیر پوتین از لغو دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نگران و متاسف است.

پسکوف ادامه داد: پوتین مصمم است به همراه شرکا و همتایان اروپایی خود برای کاهش عواقب منفی این اقدامات آمریکا (در مورد ایران و کره شمالی) تلاش کند تا شرایط اجرای برجام در صورت امکان تامین شود.

پوتین پنجشنبه با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار و دو طرف به تفصیل درباره برجام گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته نیز در سوچی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار کرد و موضوع برجام از موضوعات محوری گفت وگوهای دو طرف بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای خطاب به رهبر کره شمالی از لغو دیدار برنامه ریزی شده دو طرف در ماه آینده میلادی خبر داد.

ترامپ که پس از ماه ها برنامه ریزی قرار بود دوازدهم ماه آینده (22 خرداد) در سنگاپور با «اون» دیدار کند، در این نامه دلیل لغو این ملاقات را 'عصبانیت عظیم و خصومت آشکار' در پیام اخیر رهبر کره شمالی عنوان کرده و نوشت: اکنون زمان مناسبی برای این دیدار نیست.

ترامپ روز 18م اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و سران انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک و چین و روسیه نیز اعلام کردند که در این توافق بین‌المللی باقی خواهند ماند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری‌های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

کد خبر 406470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha