همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اروپایی‌ها پای برجام ایستادند و تضمین‌های لازم را دادند و نظام تصمیم گرفت در «برجام اروپایی» بماند، باید حول شروط رهبری، روایت یکسانی از نحوه صیانت از این برجام داشته باشیم.

محمدعلی وکیلی

به گزارش ايرنا، محمدعلی وکیلی افزود: رهبر معظم انقلاب به روشنی شرایط مذاکره و تداوم «برجام اروپایی» را بیان کرده اند؛ ایشان به درستی تفکیک بین برجام اروپایی و برجام قبل آن قائل شده اند، و اینکه این برجام هویت اروپایی دارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با تاکید بر این که باید از برجام اروپایی و تضمین های سه کشور اروپایی ها یک روایت ثابت و یکسان داشته باشیم، گفت: حتی اگر اروپایی ها تضمین ها و تعهدات لازم برای حفظ برجام را نیز ندهند و یا برجام را در هر مرحله ای نقض کنند، ما در صورتی موفق خواهیم بود که بر مبنای شروط رهبری در برجام اروپایی، باید متحد و منسجم باشیم و تصمیم گیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: همین شرایط هفت گانه که رهبری برای حفظ برجام تبیین کردند مبنای خوبی برای اجماع و انسجام داخلی و پایه اصلی اتحاد ملی و انسجام همه قوا در درون نظام است.

وکیلی گفت: اتفاقا ماجراجویی ترامپ و خروج آمریکا از برجام فرصت خوبی را در افزایش اتحاد ملی و تقویت انسجام ملی در کشورایجاد کرده است؛ پایه این انسجام ملی در کشور دیدگاه های رهبری است و همان طور که ایشان تاکید کردند خروج آمریکایی ها از برجام نباید منجر به بحث ها و جدال و تسویه حساب های داخلی شود.

  • آمریکایی به دنبال انشقاق در ارکان نظام هستند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از طرفی همین برجام با هویت اروپایی نیز در صورتی که شرایط هفت گانه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردند تامین و رعایت شود، امکان تداوم خواهد داشت.

نماینده مجلس تصریح کرد: الان باید همه ما در تمام سطوح و در همه ارکان نظام، بار دیگر یکصدا، منسجم و متفق القول حول محور بیانات و شروط تبیین شده ایشان اجماع کنیم؛ و در هر شرایطی چه حفظ برجام چه بر هم خوردن برجام از سوی طرفین دیگر اتحاد ملی خود را حفظ کنیم.

وکیلی با بیان این که «آمریکایی ها به دنبال انشقاق و دو قطبی سازی کاذب در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند» ، تاکید کرد: ما نباید در مسیر خواست آمریکایی ها که تفرقه و انشقاق درون نیروها و ارکان نظام است، حرکت کنیم.

کد خبر 406437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha