در شرایطی که شهرداری تهران به شدت دنبال راهکارهایی برای کاهش وابستگی منابع درآمدی خود از ناحیه فروش تراکم به‌عنوان منابعی نامطمئن است،

 شنیده‌ها حکایت از انعقاد قراردادهای مشارکتی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ارزش دو هزارمیلیاردتومان تا پایان سال 87 دارد. به گزارش همشهری، از این قراردادها به‌عنوان منابع درآمدی پایدار و مطمئن نام برده می‌شود که ازناحیه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی به‌عنوان نهادی نوپا در مجموعه شهرداری تهران طی دوسه سال اخیر به ثمرنشسته است.

به گفته حسین هاشمی مقدم، مدیرعامل تازه وارد سازمان سرمایه‌گذاری ومشارکت‌های مردمی، امسال قرارداد فاز دوم برج میلاد با انواع کاربری‌های تجاری، مراکز خرید و تجارت جهانی، فضاهای اداری و هتل 5 ستاره و پارکینگ خصوصی و عمومی منعقد خواهد شد. این طرح قرار است ظرف 4 سال آینده به اتمام برسد.

هاشمی مقدم در بخش دیگری ازسخنان خود برای شهرداری تهران در سال ‌جاری رقمی معادل 40 میلیارد تومان درآمد از ناحیه دو طرح مشارکتی در مناطق 18 و 16 پیش‌بینی کرد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران همچنین خبر از آغاز عملیات اجرایی مجتمع ایستگاهی حقانی در زمینی به مساحت 75 هزار متر مربع و 438 هزار متر بنا تا پایان سال‌جاری در اراضی عباس آباد داد.

وی درتوضیح کاربری‌های در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: در این طرح، تنها 6 هزارو500 جای پارک در زمینی به مساحت 200 هزارمترمربع درنظرگرفته شده که این رقم البته غیرازفضای سبزی درحدود 5 هزار متر و فضاهای تجاری، اداری و اقامتی است که قرار است در این محدوده به ارزش 850 میلیارد تومان ظرف سه سال آینده به انجام برسد.

کد خبر 40601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز