مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه آزادگان (کمربندی غرب تهران) حد فاصل تهران- کرج و بزرگراه فتح به طول 3.7 کیلومتر و رمپ و لوپ‌‌های مربوطه در مراسمی با حضور رئیس شورای شهر، شهردار تهران و مسئولان شهرداری افتتاح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات ترافیکی تهران باوجود گستردگی فعالیت‌های عمرانی مربوط به این بخش گفت: طرح‌هایی که در تهران اجرا می‌شود با تمام گستردگی و سرعت بالای پیشرفت آنها، باز هم کم بوده و مهم‌ترین علت آن نیز مشکلات ترافیکی از جمله شماره گذاری روزانه بیش از یکهزار و 400 تا یکهزار و 600 خودرو در مقایسه با خروج محدود خودروهای فرسوده است.

مهدی چمران گفت: باید با اجرای یک برنامه علمی از تعداد خودروهای فرسوده کاسته و اتومبیل‌هایی با استاندارد واقعی و نه استاندارد اعلامی جایگزین آنها شود.چمران همچنین گفت: برنامه شورای شهر، شهرداری و مدیریت شهری این است که همه طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود و به بهره برداری برسد.

رئیس شورای شهر با اشاره به منابع درآمدی ناکافی و ناپایدار شهرداری تهران گفت: شهرداری برای اجرای طرح‌های خود 5/2 برابر بودجه فعلی به منابع مالی نیاز دارد و در این راستا برخی املاک واقع در طرح‌ها را شهرداری حتی بعد از 20 سال هنوز نتوانسته آزاد و طرح‌های شهری را در آنها اجرا یا در بافت‌های فرسوده خانه‌های زیر 50 متر را خریداری کند.

شهردار تهران نیز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح های عمرانی شهر تهران به صورت یک شیفته و دو شیفته فعال بوده و تمام این طرح‌ها طبق زمان بندی تعیین شده و بدون توقف پیش می رود، تصریح کرد: اگرچه با مشکلات متعددی همچون کمبود سیمان، میلگرد و قیر مواجه هستیم اما نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تمام طرح های عمرانی شهر تهران در سطح شهری و فرا منطقه ای و همچنین در سطح محلات طبق زمان بندی تعیین شده پیش برود.

محمد باقر قالیباف درخصوص قیمت گذاری املاک معارض واقع در طرح‌ها نیز گفت: بر اساس دفترچه قیمت گذاری املاک و نظر کارشناس شهرداری در نهایت بین شهرداری و صاحبان ملک توافق ایجاد می شود که در حال حاضر اکثر پرونده هابه این طریق حل و فصل می شود اما تعداد معدودی از معارضین طرح‌ها که حدود 3 تا 4 درصد را شامل می شود، شاید در بین آنها افرادی زیاده خواهی کنند و قیمتی بیش از نظر کارشناسی شهرداری و کارشناس رسمی دادگستری مطالبه کنند که در این صورت پرونده از طریق قوه قضائیه و ماده 9 بررسی و اعمال قانون می شود.

شهردار تهران درخصوص طرح های مطالعاتی جدید پیرامون بزرگراه‌ها و اتوبان‌های تهران نیز گفت: در حال حاضر طرح مطالعاتی مربوط به اتصال دو اتوبان صدر و نیایش از طریق تونل، در حال انجام است که پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینده بتوانیم درخصوص امکان پذیر بودن یا نبودن اجرای این طرح نظر نهایی را اعلام کنیم اما آنچه مسلم است قطعا تحقق این طرح تاثیر قابل توجهی در تسهیل در حرکت های شرقی و غربی شهر تهران خواهد داشت.

شهردار تهران همچنین از واگذاری 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران برای نوسازی بافت های فرسوده تا پایان امسال خبر داد.[در همین ارتباط]

کد خبر 36815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز