یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترجمه کتاب «آینده آموزش عالی» خط مشی، آموزش و تجربه دانشجو نوشته لس بل، مایک نیری و هوارد استیونسون منتشر شد.

کتاب «آینده آموزش عالی»

به گزارش مهر، کتاب «آینده آموزش عالی» خط مشی، آموزش و تجربه دانشجو نوشته لس بل، مایک نیری و هوارد استیونسون با ترجمه جلیل کریمی و پیمان کریمی توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منتشر شده است.

این کتاب شامل سه بخش با عناوین زمینه خط مشی، آموزش و زمینه سازمانی و تجربه دانشجو و ۱۱ فصل است که عناوین آن عبارتست از: سرآغاز؛ دانشگاه در گذار، آزادی آکادمیک: ضرورت یا تجمل، چشم‌اندازهای یادگیری، طراحی کلاس درس آینده، یادگیری و آموزش معطوف به توسعه پایدار در آموزش عالی: بررسی ناهم آوایی و راهبرد آموزشی، واحدهای توسعه آموزش، توسعه حرفه‌ای مستمر در اموزش عالی، یادگیری ارتقا یافته با فناوری، آکادمی فراگیر، خرد دانشجویی، دانشجو به مثابه تولیدکننده و سرانجام.

رویکرد کلی کتاب حاضر دربردارنده نگاهی به تجربه‌های جوامع مختلف به ویژه بریتانیا است. تجربه‌هایی در زمینه‌های تحولات نظری و عملی در مورد ماهیت و رسالت دانشگاه، آزادی آکادمیک، نسبت بین آموزش و پژوهش، جهانی شدن اقتصاد و تجاری شدن دانشگاه، تاثیر ابزارهای الکترونیک جدید بررویکردها و اقدامات آموزشی و پژوهشی، تحولات نسلی و تجربه متمایز دانشجویان عصر دیجیتال و برخی مسائل اجتماعی برامده از این تحولات مانند عدالت اجتماعی در دانشگاه و تحولات تجربه یادگیری. همه این مسائل در آموزش عالی در ایران نیز کم وبیش وجود داشته و مناقشات و مطالعات زیادی درباره آن ها انجام شده است.

کتاب «آینده آموزش عالی» در ۳۰۴ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵ هزارتومان روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 405356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha