همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه گفت: قطعا اقدام آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید از سوی ایران روبه رو می‌شود و این واکنش برای آمریکا اصلا خوشایند نخواهد بود.

ظریف

محمدجواد ظریف در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص برجام گفت: همانطور که رئیس جمهور در سخنرانی روز گذشته خود، بیان کردند؛ قطعا اقدام ایالات متحده آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید از سوی جمهوری اسلامی ایران روبه رو می‌شود و این موضوع در چند هفته گذشته مکررا اعلام شده است و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده واکنش ایران برای آمریکا اصلا خوشایند نخواهد بود.

وزیر امور خارجه در این رابطه افزود: سناریوهای متفاوتی براساس احتمال‌های متفاوت از عمل رئیس جمهور آمریکا وجود دارد و این سناریوها همانطور که آقای روحانی اظهار کردند به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده است و ما در حال مذاکره با سایر طرف‌های برجام که شامل 5 عضو دیگر و اتحادیه اروپا می‌شود، هستیم.

ظریف ادامه داد: مذاکرات گسترده‌ای در هفته‌های گذشته صورت گرفته و از سوی طرف‌های برجام حرکت‌هایی انجام شده است که برخی از این حرکت‌ها از نظر ما صحیح نبود البته برخی از حرکت‌ها نیز در جهت درست انجام شد و در هفته‌های آینده با توجه به مجموع شرایط، تصمیمات اتخاذ و اجرایی می شود.

وی افزود: تصمیمات اتخاذ شده از سوی جمهوری اسلامی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد و پیش‌بینی‌های لازم از قبل صورت گرفته و تمهیداتی نیز اتخاذ شده است.

ظریف گفت: خروج آمریکا از برجام بیانگر این خواهد بود که آمریکایی‌ها در انزوا هستند و برای تعاملات بین‌المللی قابل اعتماد نیستند.

  • لوایح مربوط به FATF در راستای مقابله با حرکت‌های معاند بین‌المللی علیه ایران است

وی گفت: مجموعه تصمیم گیری‌هایی که در خصوص برجام انجام شده چند لایه و پیچیده است و در زمان خودش با اقتدار توسط ایران پیگیری می شود.

ظریف درباره این موضوع مبنی بر اینکه از نظر برخی منتقدان شاید لوایح مربوط FATF به لحاظ سیاسی و مالی باعث از دست دادن استقلال کشور می‌شود، گفت: ما این اعتقاد را نداریم و معتقدیم که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و مواد مخدر بوده و باید به نظم و انضباط مالی توجه شود. در حوزه منافع ملی اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اعتقاد داریم لوایح مذکور در جهت حفظ منافع ملی و صیانت از نظم و انضباط اقتصادی و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و مقابله با حرکت‌های معاند بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی است.

کد خبر 404827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha