همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۰ نفر و ۳۲ باند بزرگ و فعال در حوزه سرقت و کلاهبرداری طی ۴۸ ساعت اخیر خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی بیان این مطلب افزود: طرح جدید دستگیری سارقان، کیف قاپان، سارقان از منازل و مغازه‌ها، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری، پس از دو ماه کار اطلاعاتی به اجرا درآمد و در ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۰ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در این عملیات ۴۸ ساعته ۳۲ باند متلاشی شد و در میان دستگیرشدگان ۵۸ نفر دارای سابقه کیفری بودند.

فرمانده پلیس تهران با اشاره به برخی از این باندها گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، یکی از باندهای مهمی که دستگیر شد، سرقت کالا توسط مامورانی بود که لباس ماموران نیروهای انتظامی را بر تن داشتند.

وی توضیح داد: شیوه این سارقان این گونه بود که خود را مامور نیروی انتظامی معرفی می‌کردند، جلوی خودروها را با محموله‌های خاص می‌گرفتند و پس از ضرب و شتم راننده‌ها، محموله‌ها را به سرقت می بردند.

سردار رحیمی گفت: دو محموله بزرگ شامل ۱۰۰ قطعه فرش و ۷۰۰ دستگاه ال سی دی از این باند کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ما باند ۴ نفره سارقان مسلح بازار ارز را داشتیم. این گروه افرادی را که ارز خریداری می‌کردند تهدید کرده و در محل مناسب با خفت گیری و تهدید به اسلحه، اموالشان را به سرقت می‌بردند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: آنها همچنین در فضای مجازی نیز افرادی را که کانال فروش شیء گران قیمت بودند شناسایی کرده، با آنها قرار می‌گذاشتند و از آنها هم به صورت مسلحانه سرقت می‌کردند.

سردار رحیمی اضافه کرد: این باند تاکنون به ۱۰ مورد سرقت مسلحانه اعتراف کرده است.

شناسایی و دستگیری باند جعل اسناد موضوع دیگری بود که سردار رحیمی به آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص ما ۲ باند را شناسایی کردیم، یک باند ۳ نفره و یک باند ۴ نفره که اسناد و مدارک دولتی را جعل می‌کردند.

وی توضیح داد: در باند ۳ نفره ۱۵۰۰ مدرک جعلی کشف شد و از باند ۴ نفره ۳۰۰ نوع مهر جعلی سازمان‌ها را کشف و ضبط کردیم.

سردار رحیمی در ادامه به شناسایی باند ۲ نفره سارقان اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: اعضای این باند مرد و زنی بودند که رابطه محرمیت با هم نداشتند و با موتور طعمه‌های خود را شناسایی می‌کردند.

وی توضیح داد: بیشتر طعمه‌های این افراد کسانی بودند که به صورت شخصی و نه در قالب تور در شهر حضور داشتند.

وی گفت: تاکنون ۶۰۰ مورد شکایت از این باند ثبت شده ضمن اینکه ما در بررسی‌هایمان مقادیر قابل توجهی دلار و وسایل گران قیمت از این باند کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: ما همچنین یک و نیم میلیارد کالای قاچاق نیز که عمدتاً البسه زنانه بوده کشف و ضبط کردیم.

سردار رحیمی درباره بازار ارز نیز گفت: پلیس با تمام قدرت وظیفه خود را در این حوزه انجام داده و می‌دهد. ما وظایفمان را انجام دادیم و بقیه مسئولیت‌ها بر عهده بانک مرکزی است. مسئولان باید فکر عاجلی درباره ارز کنند.

وی در خاتمه گفت: در طرح قبلی که پیش از این در خدمت خبرنگاران بودیم، سارقان به ۲۷۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند و ۱۲۵۰ مالباخته شناسایی شدند.

کد خبر 404730

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha