سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: توسعه امنیت مردم پایه با راه‌اندازی ۷۰۰ موسسه و ۱۰۰ هزار نگهبان محله نیز اجرایی شده است، ضمن اینکه به دنبال ارتقاء ۵۰ درصدی این مهم هستیم.

سردار محمد شرفی، رئيس پليس پيشگيري ناجا در بیست و چهارمین همایش عمومی فرماندهان و مدیران انتظامی استان لرستان با بیان این‌که منشأ اقتدار پلیس سرمایه اجتماعی آن است، ارائه خدمات الکترونیکی به مردم را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان عنوان کرد .

سردار شرفي با تأکید بر مراجعه 30 میلیون باری مردم در سال گذشته به کلانتری‌های کشور گفت: این امر رضایتمندی 89 درصدی مردم را در پی داشته است.

شرفی ارائه خدمات الکترونیکی به مردم را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان دانست و گفت: ناجا به دنبال حذف فیزیکی خدمات است.

 او گفت: موضوع برون‌سپاری در دستور کار نیروی انتظامی است. بسیاری از وظایف غیرضروری به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، رئيس پليس پيشگيري ناجا با اشاره به این‌که کنترل ناآرامی‌های سال گذشته یکی از مأموریت‌های حجمی بود که پلیس استان لرستان آن را باتدبیر انجام داد، بیان کرد: روحیه اغناگری و قدرت خویشتن‌داری، تکریم ارباب‌رجوع و در عین حال اعمال قانون باعث کنترل این اوضاع شد.

او منشأ اقتدار پلیس را، سرمایه اجتماعی آن دانست و گفت: اسلحه پلیس، منطق، قانونمداری و هوش پلیس است.

شرفي با بیان این‌که لرستان ازنظر شاخص‌های عملکردی نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، از کاهش 8 درصدی انواع سرقت‌ها و 43 درصدی سرقت مسلحانه در لرستان خبر داد و گفت: سرقت مغازه نیز 18 درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به کاهش 100 درصدی تجاوز به عنف و سرقت طلافروشی در استان افزود: برابر شاخص‌ها هر جا که آسیب‌های اجتماعی کم باشد، نرخ امنیت عمومی بالا خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان این‌که پلیس لرستان نسبت به سال گذشته ارتقا داشته است گفت: ساختار، یکی از موانع مأموریتی در استان بود که فرماندهی انتظامی استان آن را به‌موقع شناسایی کرد، ضمن این‌که وضعیت ساختار استان نیز در کمیسیون ساختار ناجا در دست بررسی است.

کد خبر 405492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha