همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ترجیح جمهوری اسلامی ایران بر اجرای برجام و حرکت در همین راستا است ولی با توجه به این که همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام نگذاشته‌ایم، گزینه‌های مختلفی را در دستور کار داریم.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری درباره خروج آمریکا از برجام گفت: در صورت این اتفاق، این آمریکا خواهد بود که دچار خسران و زیان خواهد شد.

وی با اشاره به اتهام‌های آمریکا به دیگر کشورها درباره نقض مقررات بین‌المللی اضافه کرد: این اقدام آمریکا قطعا موجب بی‌اعتباری و بی‌آبرویی در منظر جهانیان خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: دولت اوباما نزدیک به دو سال پیگیر و پیش قراول برای مذاکره و به ثمر نشستن برجام بود و همه شاهد آن بودند که وزیر امور خارجه آمریکا با پای شکسته بیش از سایر مسئولان مذاکره‌کننده پیگیر این مذاکرات بود.

وی اضافه کرد: به هر حال پیگیری دولت آمریکا بود که دیگر کشورها هم همراه شدند و برجام با مقاومت و برخورد قدرتمندانه حقوقی و دیپلماتیک ایران به امضا رسید.

انصاری تصریح کرد: امروز نقض توافق برجام از سوی دولت آمریکا به همه جهانیان نشان خواهد داد که این دولت به هیچ پیمان و عهدی پایبند نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد.

معاون پیشین رییس‌جمهوری تاکید کرد: نقض توافق برجام چوب حراج بر اعتبار بین‌المللی آمریکاست.

وی خاطرنشان کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران ترجیح بر این بود که در روندی حقوقی و دیپلماتیک نسبت به تثبیت حق قانونی هسته‌ای به نتیجه برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانش هسته‌ای دستاوردهای علمی زیادی در حوزه‌های مختلف برای جهانیان به ارمغان آورده است، ادامه داد: ما از ابتدا به دنبال بومی‌سازی این دانش نو و مفید در جهت استفاده صلح‌آمیز بودیم.

انصاری یادآور شد: بوسیله برجام دروغ‌پردازی‌های رژیم صهیونیستی و عوامل مزدور آنان از جمله منافقین آشکار و برملا شد که با جاسوسی و صحنه‌سازی، ایران را متهم به تولید سلاح هسته‌ای می‌کردند.

وی اضافه کرد: ابتدا با اقدامات داوطلبانه و سپس با اجرای دقیق مقررات و راستی‌آزمایی زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توانستیم تایید انجام تعهدات و پایبندی ایران را دریافت کنیم که این امر در گزارشات ارائه شده توسط آژانس برای همه جهانیان ترسیم شده است.

وی افزود: اگر طرف مقابل از برجام خارج شود ما گزینه‌های خاص خودمان را پی خواهیم گرفت و حرکت علمی و پژوهشی هرگز متوقف نخواهد شد.

انصاری با بیان اینکه فشارها و تحریم‌ها چیز تازه‌ای نیست که کسی بخواهد ما را با آن تهدید کند، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی با بهانه‌های واهی مشابه ما را تحریم کردند و امروز آمریکا در قضیه تحریم نمی‌تواند اجماع جهانی را با خود داشته باشد زیرا ما دوران تحریم اجماع جهانی را هم پشت سر گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی برای خروج آمریکا گزینه‌هایی را در جهت منافع ملی طراحی کرده است، مردم ما هم منسجم‌تر و متحدتر از آن حمایت خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اظهارکرد: از نقض عهد با توجه به این که در اصول دینی و قرآنی امری ناپسند است، استقبال نمی‌کنیم و ما ما هیچ‌گاه پیش‌دستی نخواهیم کرد ولی مقابله به مثل، حق طبیعی و شرعی و قانونی ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: مسیر پیشرفت کشور، انقلاب، آرمان‌ها و اهداف نظام با شیطنت یک دولت یا با خودفریبی یک رییس‌جمهوری در آمریکا و خیمه شب بازی رژیم صهیونیستی و ایادی آنان در منطقه هرگز متوقف نخواهد شد.

کد خبر 404497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha