همشهری آنلاین: مدیران کن پس از بازگشت یکی از متهمان رسوایی‌های جنسی سینما به بخش مسابقه از اختصاص خط تلفن ویژه برای گزارش دادن موارد آزار جنسی در کن خبر دادند.

جشنواره کن ۲۰۱۸

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، از آنجا كه يكي از موارد اتهامي هاروي واينستين در جشنواره كن رخ داده، سازمان‌دهندگان اين رويداد معتبر سينمايي با همكاري دولت فرانسه تصميم گرفته‌اند جلوي رخ دادن موارد مشابه را بگيرند. مارلن شياپا، وزير امور زنان فرانسه در اين باره به خبرنگاران گفت: «به تمام حاضران در بزرگ‌ترين رويداد سينمايي جهان درباره رفتارشان با بانوان حاضر در سواحل جنوب فرانسه تذكر داده خواهد شد.»

نكته جالب اما بازگشت لارس فن‌ترير به جشنواره كن پس از هفت سال است. فيلمساز نامدار دانماركي كه سال 2011 به دليل حمايت از نازي‌ها عنصر نامطلوب شناخته شده و از فرانسه اخراج شده بود، چند ماه پيش از سوي بيورك (بازيگر «رقصنده در تاريكي») به آزار جنسي متهم شد و البته اتهام‌ها را رد كرد. فن‌ترير امسال در هفتاد و يكمين دوره كن با «خانه‌اي كه جك ساخت» در بخش مسابقه رسمي براي بردن نخل طلا رقابت مي‌كند.

در عين حال، وزير 35 ساله امور زنان كه از حدود يك سال پيش وارد كابينه شده با اشاره به سابقه منفي تهيه‌كننده مشهور هاليوودي در كن افزود: «ما با همكاري جشنواره كن مي‌خواهيم مساله آزار جنسي را حل كنيم و خط تلفني ويژه براي گزارش دادن موارد قربانيان يا شاهدان چنين رفتارهايي است.» آسيا آرجنتو، بازيگر سرشناس پيش‌تر ادعا كرده بود از سوي واينستين در جشنواره كن سال 1997 مورد اذيت و آزار قرار گرفته است.

به گفته شياپا، اختصاص يك خط ويژه نه صرفا براي محافظت از بازيگران، بلكه براي مراقبت از تمام كساني است كه درون يا پيرامون صنعت سينما فعاليت مي‌كنند. جشنواره كن همواره به دليل ناديده گرفتن زنان فيلمساز مورد اتهام و پرسش قرار گرفته و امسال هم از اين قاعده مستثني نبوده است. هر چند تعداد كم زنان حاضر در بخش‌هاي رسمي با حضور پررنگ آنها در هيات داوران بخش مسابقه تا حدودي به فراموشي سپرده شد.

کد خبر 403913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha