مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

نخستین زن مسلمان رییس مجمع عمومی سازمان‌ملل، متعهد به مبارزه با فقر و اصلاح سازمان‌ملل شد.

خبرگزاری رویترز از سازمان‌ملل گزارش داد، "هیا بنت راشد آل خلیفه" از کشور بحرین، روز سه‌شنبه در نخستین سخنرانی خود در شصت ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان در نیویورک تاکید کرد، دین اسلام مانع از فعالیت‌اش به عنوان رییس مجمع عمومی سازمان‌ملل نمی‌شود.

وی افزود، زنان که نیمی از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهند، در زمینه‌های بهداشتی ، فرصت‌های شغلی، حق مالکیت و دستیابی به مراکز مهم دولتی از مزایای کمتری برخوردارند.

رییس مجمع عمومی سازمان‌ملل گفت، باید برای این گونه معضلات چاره‌ای اندیشید تا همگان اعم از زنان و مردان بتوانند از فرصت‌های مشابهی برخوردار شوند و در زمینه‌های مختلف به یک اندازه مسوولیت بپذیرند.

شیخه هیا بااشاره به این که فقرا در سراسر جهان به سازمان‌ملل چشم امید دوخته‌اند و باید برای کمک به آنان از هیچ تلاشی دریغ نکرد، افزود: این سازمان باید قابلیت خود را به عنوان مرجع مورد اطمینان این اقشار نشان دهد.

رئیس مجمع عمومی سازمان‌ملل همچنین خواستار ادامه تلاش جهت دستیابی به یک اجماع بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم شد.

هیا بنت راشد آل خلیفه ماه ژوئیه به ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب و جانشین "یان الیسون" وزیر امور خارجه سوئد شد.

این حقوقدان بحرینی، نخستین زنی است که از سال ‪ ۱۹۶۹‬میلادی به این مقام دست می‌یابد و فعالیت خود را از روز سه‌شنبه و پس از گشایش شصت و یکمین اجلاس مجمع عمومی برای مدت یک سال، آغاز کرد.

کد خبر 4026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز