مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: زنان مهاجر گرچه درآمد کمتری نسبت به مردان دارند، با این حال بخش بیشتری از درآمد خود را پس‌انداز و برای خانواده‌های خود در گوشه و کنار جهان ارسال می‌کنند .


بدین ترتیب نقش قابل توجهی در کاهش فقر و در عین حال، توسعه و رشد پایه‌های زیربنایی کشورهای خود دارند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد حدود 95میلیون زن در سراسر جهان، خانه و کاشانه خود را رها کرده و به امید پیداکردن شغلی مناسب و پردرآمد به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. آنها تقریبا نیمی از جمعیت مهاجران جهان را تشکیل می‌دهند.

با این حال، تاکنون تحقیقات کمی در خصوص این زنان و تفاوت‌های میان مهاجرت زنان، مردان و تاثیرپذیری آنها از این پدیده، صورت گرفته است.

گزارش جامعی تحت عنوان «راهی به سوی امید، زنان و مهاجرت بین‌المللی» نشان می‌دهد این دسته از زنان تا سه چهارم درآمد خود را به عنوان هزینه زندگی برای اعضای خانواده ارسال می‌کنند، به گونه‌ای که بر اساس برآوردهای بانک جهانی، این رقم در سال گذشته بالغ بر 232میلیارد دلار بوده است.

 نکته قابل تامل آن است که در کشورهای در حال توسعه جهان، درآمد کلی که این دسته از زنان پس از کسب و پس‌انداز برای خانواده‌های خود ارسال می‌کنند، پس از کمک‌های مستقیم خارجی که به صورت رسمی برای این کشورها ارسال می‌شود، دومین منبع بزرگ مالی و درآمدی برای ملل این کشورها محسوب می‌شود و این نکته هر چه بیشتر به اهمیت نقش زنان مهاجر در سراسر جهان اشاره دارد.

کد خبر 3902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز