همشهری‌آنلاین: پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از پیروان این مذهب خواست آنفدر به برخی قوانین مذهب بیش از حد و افراطی اهمیت ندهند که منجر به نادیده گرفته‌شدن قوانین و اصول دیگر شود.

 پاپ فرانسیس در اظهارات و مواضعی که در قالب یک کتابچه 100 صفحه‌ای درباره "چگونگی پاک و مقدس ماندن در جهان مدرن آکنده از متریالیسم و انحرافات سکولار" مطرح کرد، به عنوان مثال از مسیحیان مخالف با سقط جنین خواست همان‌قدر که توجهشان را صرف مخالفت با این مساله می‌کنند به همان میزان نیز با فقرا و ستمدیدگان همدردی و به آنها توجه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،او در این سند از مردم خواست از طریق انجام کارهای خیر و زندگی بر طبق آموزه‌های انجیل به بهترین نحو ممکن به یک "همسایه مقدس" تبدیل شوند و اقدام‌هاي خیر و رحم و مروت را به جای قوانین خشک و سفت و سخت، محور زندگی خود قرار دهند.

پاپ گفت، مقدس بودن تنها نمی‌تواند مختص به کشیش‌ها و اسقف‌ها و راهبه‌ها باشد بلکه برای مردم عادی نیز هست.

پاپ فرانسیس از زمانی که در سال 2013 به این مقام رسید مورد انتقاد محافظه‌کاران کلیسا قرار داشت. آنها او را به عدم دفاع از آموزه‌های اخلاقی از جمله در مخالفت با سقط جنین، همجنس‌بازی و طلاق متهم کرده‌اند.

پاپ گفت: کاتولیک‌ها نباید آن‌قدر به یک اصل یا مساله اخلاقی به شکل نامتناسبی اهمیت دهند که سبب کاهش توجه آنها با مسائل اجتماعی مثل مهاجرت شود.

او اظهار کرد: دفاع ما از نوزادهای بی‌گناهی که به علت سقط جنین به دنیا نمی‌آیند صد البته باید شفاف، قاطع و دلسوزانه باشد تا از منزلت حیات انسانی که همواره مقدس بوده و مستلزم عشق به هر انسانی صرف نظر از جایگاه آنهاست دفاع شود.

پاپ فرانسيس افزود: با این حال به همان میزان زندگی فقرا و آنهایی که پا به این دنیا گذاشته‌اند و نیازمندان و رهاشدگان و ستم‌دیدگان و آسیب‌پذیران نظیر قربانیان قاچاق انسان و شکل‌های جدید بردگی و هر گونه تبعیض و ستم دیگر هم اهمیت دارد.

کد خبر 402414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha