همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مردم خواست تا برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها، بطری‌های شیشه‌ای خود را در جنگل رها نکنند.

بطری در جنگل

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی با بیان اینکه برخی هموطنان به ویژه در تعطیلات پیش رو ممکن است تفریحات یک‌روزه‌ای را برنامه‌ریزی کرده باشند و به جنگل‌های اطراف شهرها بروند، گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم تا بیشتر مراقب بافت‌های جنگلی باشند و اگر آتشی در فضای سبز روشن می‌کنند، روی منقل‌ها و اجاق‌هایی که به همین منظور اختصاص داده شده‌است این کار را انجام دهند و از روشن کردن آتش بر روی بوته‌های خشک به شکل مستقیم خودداری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم‌وطنان دقت داشته باشند تا در صورت روشن کردن آتش و بعد از اتمام استفاده از آن حتما با آب آن را خاموش کنند، اظهار کرد: مردم دقت داشته باشند تابطری‌های شیشه ای را در روزهای گرم و به ویژه روزهای آفتابی در جنگل نیندازند. زیرا این بطری‌ها، زیر نور آفتاب مانند یک عدسی عمل می‌کنند و با تمرکز نور خورشید می‌توانند باعث آتش گرفتن بوته‌زارها و علف‌ها شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به اینکه هوا رفته رفته در حال گرم شدن است و آنچه از ظواهر پیداست تابستان گرمی را نیز پیش رو داریم، تصریح کرد: گرم شدن هوا می‌تواند باعث ایجاد حوادثی به ویژه وقوع آتش‌سوزی‌ها شود. درحالی که باید جنگل و طبیعت را دوست داشت و با مراقبت بیشتر از آنها لذت برد.

کد خبر 401586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha