یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با تأیید خبر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های برخی مناطق این استان، توضیحاتی درباره اقدامات امدادی و اطفاء حریق ارائه داد.

جنگل آتش سوزی

به گزارش ایسنا، مهدی ولی‌پور درباره آتش‌سوزی در مناطق جنگلی این استان که بامداد يكشنبه 5 فروردين رخ داد اظهار کرد: بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استان، سه نقطه سیاهکل، لاهیجان و شفت، مناطق جنگلی دچار حریق شده‌اند و از ساعت‌هاي آغازين روز، عوامل امدادی و نیروهای هلال احمر از شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، آستانه و شعب سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا و فومن در کنار سایر دستگاه‌های مسئول برای کنترل حریق جنگل‌های اطراف که عمدتاً نزدیک مناطق مسکونی روستایی هستند وارد عمل شدند.

وی افزود: امیدواریم مشکل خاصی برای مردم این مناطق پیش نیاید و فعلاً منطقه تحت کنترل است.

ولی‌‍پور با اشاره به وزش باد گرم در این مناطق گفت: با وجود وزش این باد، امیدواریم با کمک سایر دستگاه‌ها به سرعت نسبت به کنترل حریق اقدام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در مورد اینکه آیا امکان پیشروی آتش وجود دارد یا خیر؟ گفت: با توجه به باد گرم شدیدی که در حال وزیدن است، احتمال گسترش منطقه آتش‌سوزی وجود دارد ولی تمام نیروهای ما، آتش‌نشانی، بسیج و سازمان جنگل‌ها در تلاش هستند و فعلا باید ببینیم اوضاع چگونه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه عملیات امداد و نجات، برخی از افراد محلی که در منطقه آتش‌سوزی گرفتار شده بودند توسط نیروهای جمعیت هلال احمر، از منطقه خارج شدند.

کد خبر 401383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha