چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بن سلمان در دیدار با گوترش کمک یک میلیارد دلاری عربستان به سازمان ملل را اهدا کرد.

گوترش بن سللمان

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیوگوترش سه‌شنبه (7 فروردين) با محمد بن سلمان در مقر سازمان ملل دیدار کرد و این کمک داوطلبانه را پاسخ انسانی در حمایت از منشور بشردوستانه نامید.

وی به بن سلمان قول داد این سخاوتمندی را در نشست هفته آینده ژنو که با موضوع وظیفه انسان دوستانه در یمن برگزار می‌شود، اعلام کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد به سخاوتمندی که یکی از ارکان اسلام است اشاره کرد و گفت: من گاهی اوقات می‌بینم که مردم در بخشی از جهان، سعی دارند اسلام را به شیوه‌ای منفی به تصویر بکشند، که بسیار عصبانی می‌شوم.

گوترش با یادآوری دوره مسئولیت خود در کمیساریای عالی پناهندگان و تماس به کشورهای مسلمان پذیرای مهاجران، اظهار داشت: من این فرصت را داشتم تا دیدگاه‌های عظیم و سخاوتمندانه دنیای مسلمانان را در ارتباط با پناهندگان که مرزها، درها و قلب‌هایشان را برای پذیرش آنها گشوده بودند، در مقایسه با برخی کشورهای ثروتمند دیگر نقاط جهان ببینم.

وی تاکید کرد: باید بگویم وقتی به قانون بین المللی پناهندگان نگاه می‌کنم هیچ چیزی نمی‌یابم که در قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) وجود نداشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگر اظهارات خود با بیان این که راه حل مسایل بشردوستانه، سیاسی است، گفت: ما آمادگی داریم تا با همکاری شما راه حل سیاسی را فراهم سازیم و اجازه دهیم رنج مردم یمن به پایان برسد.

کد خبر 401538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha