یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

در حمله‌ای مرگبار به یک پایگاه صلح‌بانان سازمان ملل در تیمبوکتو در کشور مالی دست کم یک سرباز کلاه آبی کشته شد. سازمان ملل برای حفظ صلح ۱۳ هزار نیروی نظامی و مأمور پلیس در مالی مستقر کرده است.

حمله خونین به صلح‌بانان سازمان ملل در مالی

حدود ۱۳ هزار نیروی نظامی و مأمور پلیس سازمان ملل در مالی مستقر هستند

به گزارش دويچه وله، وزارت امنیت کشور مالی در صفحه فیس‌‌بوک خود از حمله‌ای گسترده و مرگبار به یک پایگاه صلح‌بانان سازمان ملل در این کشور خبر داده است.

در جریان این حمله که روز شنبه (۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین) به وقوع پیوست، یک سرباز کلاه آبی سازمان ملل کشته و ده سرباز دیگر زخمی شدند. وضعیت جسمی ۵ سرباز وخیم گزارش شده و خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند.

به گفته مقامات مالی این "حمله تروریستی" قرار بود هم پایگاه صلح‌بانان سازمان ملل را هدف قرار دهد و هم پایگاه سربازان فرانسوی که برای انجام عملیات برخان در نزدیکی فرودگاه تیمبوکتو مستقر هستند.

حمله‌کنندگان با دو خودروی حاوی محموله‌های انفجاری به پایگاه‌ها حمله کردند. یکی از این خودروها منفجر شد و یک خوردوی دیگر را سربازان موفق شدند، متوقف کنند.

طبق گزارش‌ها، مهاجمان لباس ویژه و کلاه آبی صلح‌بانان بین‌المللی به تن داشتند و سوار خودروهایی بود که روی آن‌ها آرم سازمان ملل نصب شده بود. مقامات مالی گفته‌اند که اکنون اوضاع تحت کنترل است.

یکی از مقامات امنیتی کشور مالی در این رابطه از حمله‌ای بی‌سابقه سخن گفت و افزود: «این نخستین بار است که حمله‌ای در چنین ابعاد به صلح‌بانان سازمان ملل صورت می‌گیرد.»

سازمان ملل برای حفاظت از صلح در مالی ۱۳ هزار نیروی نظامی و مأمور پلیس در مالی مستقر کرده که اکثر آنها در مناطق شمالی و ناآرام این کشور به سر می‌برند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی چند گروه شبه‌نظامی که اکثر آنها اسلام‌گرا هستند، مناطق شمالی مالی را در کنترل خود درآوردند.

فرانسه که مالی در گذشته مستعمره آن بود، در سال ۲۰۱۳ دست به مداخله نظامی زد و شورشیان را پس راند. در حال حاضر ۴ هزار سرباز فرانسوی در چارچوب "عملیات برخان" در مالی به سر می‌برند.

کد خبر 402766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha