سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق انتقال مهاجران آفریقایی به کشورهای غربی را که با کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل منعقد کرده بود به حالت تعلیق درآورد.

طبق توافق اين رژيم با سازمان ملل قرار بود هزاران مهاجر آفریقایی به کشورهاي غربی مانند کانادا، ایتالیا و آلمان فرستاده شوند.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که راست‌گراهای اسرائیل پرده از توافقی برداشتند که براساس آن هزاران مهاجر آفریقایی حق ماندن در اراضی اشغالی را دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژيم صهيونيستي در پیامی در صفحه فیس‌بوکش نوشت: این توافق تا زمان بازنگری مجدد در آن به حالت تعلیق درآمده است.

طبق این توافق حدود ۱۶ هزار تن از ۳۷ هزار مهاجر آفریقایی که به شکل "غیرقانونی" وارد اراضی اشغالی شده‌اند به کشورهای غربی مهاجرت داده می‌شوند. این در حالی است که بقیه مهاجران اجازه دارند در اراضی اشغالی بمانند.

پیش از این تصمیم، نتانیاهو در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرده بود که اسرائیل قصد دارد طبق توافق "منحصر به فردش" با سازمان ملل بیش از ۱۶ هزار مهاجر را به کشورهایی از جمله ایتالیا، آلمان و کانادا منتقل کند و مسئولیت سازمان‌دهی و تامین مالی این مهاجرت را کمیسیاری عالی امور آوارگان سازمان ملل عهده‌دار شده است.

کد خبر 401867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha