همشهری آنلاین: دادگاهی در تونس، ورود ورزشکاران رژیم صهیونیستی به این کشور را به منظور شرکت در رقابتهای جهانی تکواندو ممنوع اعلام کرد.

ورود ورزشکاران صهیونیست به تونس ممنوع

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای خبری «الرای التونسی» هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیش از این پرونده‌ای در دادگاه بدوی تونس علیه «احمد قعلول » رئیس فدراسیون تکواندو این کشور و رئیس کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی تکواندو در شهر حمامات تشکیل داده و خواستار جلوگیری از دعوت ورزشکاران صهیونیست و همچنین هرگونه استقبال از آنان شده بود.

مسابقات بین المللی تکواندو از 6 تا 13 آوریل جاری (17 تا 24 فروردین ) در شهر حمامات تونس برگزار می‌شود.

فدراسیون جهانی تکواندو پیش از این لیست اسامی شرکت کنندگان در این مسابقات را منتشر کرده بود که نام چهار ورزشکار از فلسطین اشغالی به چشم می‌خورد و این باعث واکنش شدید مردم تونس شد.

تونسی‌ها پس از اطلاع از این موضوع، هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را گناهی نابخشودنی دانسته و خواستار لغو این مسابقات و برکناری وزیر ورزش این کشور شدند.

«سالم البکوش» هماهنگ کننده پویش 'تونسی‌ها ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی' ،هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حتی در خصوص مسابقات ورزشی، محکوم کرد.

البکوش افزود: بیم آن داریم سناریوی کشور مغرب که سرود رژیم صهیونیستی در سالن محل برگزاری مسابقات نواخته شد و پرچم آن به اهتزاز درآمد، در تونس نیز تکرار شود.

وی تاکید کرد: مردم اجازه نمی‌دهند سرود رژیم صهیونیستی در کشور عربی و مسلمان تونس نواخته شود.

مسابقات بین المللی جودو 20 روز پیش در شهر اغادیر مغرب برگزار شد و چند ورزشکار رژیم اشغالگر قدس به مدال دست یافتند و سرود این رژیم در سالن محل برگزاری مسابقات نواخته شد که واکنش شدید مردم را در پی داشت. مردم مغرب مسئولان این کشور را به خیانت به فلسطین متهم کردند.

فعالان تونسی همچنین در فیس بوک نیز صفحه‌ای در مخالفت با این اقدام ایجاد کرده و نوشتند: به خاطر خون کودکان در غزه، کرانه باختری رود اردن و لبنان، به خاطر قربانیان صبرا و شتیلا، دیر یاسین و کفر قاسم، به خاطر عراق، سوریه، لیبی و یمن، اجازه نمی‌دهیم پرچم صهیونیست‌ها در خاک پاک تونس به اهتزاز درآید.

یک دختر الجزایری که دارای سابقه قهرمانی در آفریقا بوده و در این مسابقات نیز حضور داشت، حاضر نشد با ورزشکار صهیونیست به مبارزه بپردازد. این اقدام ورزشکار الجزایری با استقبال شدید مردم در کشورهای اسلامی مواجه شد.

کد خبر 402042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha