همشهری آنلاین: برغم اعلام مخالفت بغداد با هر گونه عملیات نیروهای خارجی از جمله ترکیه در خاک کشورش، آنکارا عملیات نظامی در شمال عراق برای ورود به شهر سنجار را آغاز کرد.

ارتش ترکیه

به گزارش ایرنا، چند خبرگزاری عراقی از آغاز این عملیات به دستور رجب طیب اردوغان خبر دادند. خبرگزاری‌های المعلومه و سومریه نیوز عراق در خبری فوری اعلام کردند اردوغان، آغاز عملیات نظامی در سنجار را اعلام کرده است.

این رسانه‌ها به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه از قول رئیس جمهوری این کشور نوشتند: ما عملیات خود علیه نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را آغاز کردیم و بزودی وارد سنجار نیز خواهیم شد.

اردوغان با بیان این که ترکیه با تروریست‌ها در داخل و خارج خاک خود خواهد جنگید در عین حال گفت که ما دولت اشغالگر نیستم و مهمترین هم و غم ما مبارزه با تروریست‌هاست.

اعلام آغاز عملیات ترکیه در شمال عراق به بهانه تعقیب نیروهای پ.ک.ک درحالی است که علاوه بر مخالفت بغداد با این عملیات، پ.ک.ک نیز جمعه گذشته اعلام کرد به خواست دولت عراق از بخش سنجار در غرب موصل خارج شده است.

اردوغان دوشنبه هفته گذشته از نیت ترکیه برای عملیات نظامی در سنجار عراق پرده برداشت.

ارتش ترکیه روز یکشنبه هفته گذشته (28 اسفند سال 96) نيز در پنجاه و هشتمین روز عملیات 'شاخه زیتون' به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. و به کمک عناصر شبه نظامی موسوم به ارتش آزاد سوریه، وارد شهر عفرین در شمال سوریه شد.

دولت سوریه با اشغالگری خواندن اقدام دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این کشور از خاک خود شده است.

کد خبر 401441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha